خبرگزاری کار ایران

فرید موسوی در یادداشتی مطرح کرد؛

طرح منع بکارگیری بازنشستگان آزمون تاریخی نمایندگان مجلس در عمل به شعار جوانگرایی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۲۶۰

نماینده تهران در یادداشتی یکی از اصلی ترین دلایل عدم انتقال به موقع قدرت و عدم استفاده از علم و نیروی جوانی نسل سوم و چهارم انقلاب در عرصه‌های مدیریتی را عدم باور به توانمندی‌های نسل جدید دانست.

"عدالت نسلی در مدیریت" عبارتی است که شاید چندان پیشینه تاریخی نداشته باشد اما امروز می توان از آن به عنوان اصلی ترین مطالبه جوانان کشور یاد کرد. وقتی از لزوم عدالت نسلی در مدیریت کلان و اجرایی صحبت میکنیم منظورمان نسلی است که کودکی اش را با صدای توپ و تانک آغازکرد و در ادامه با راه پر پیچ و خم و مشقت باری که تعریفش کلیشه ای بیش نیست ، امروز با کوله باری از علم و تجربه تلخ و شیرین بودن زندگی آماده خدمت به کشور و مردمش است اما عشق وصف نشدنی مدیران باستانی ما به صندلی های خدمت،  کشور را از وجود نسلی عالم به علوم روز دنیا در حوزه های مختلف محروم کرده است .

یکی از اصلی ترین دلایل عدم انتقال به موقع قدرت و عدم استفاده از علم و نیروی جوانی نسل سوم و چهارم انقلاب در عرصه های مدیریتی عدم  باور به توانمندیهای نسل جدید است که متاسفانه با استفاده از خلا های قانونی ، توجیه می شود.در سال های گذشته قانونی با عنوان منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب شده که  که حسب کثرت استثناهای قانون، در اجرا عملا کارایی لازم را نداشته و متاسفانه به مرور استثناها تبدیل به اصل شدند و علاوه بر ان با تفاسیر ناحق  مجدد راه برای حضور نا عادلانه برخی در پستهای مدیریتی نیز  هموار گردید .امروز شرایط به گونه ای است  که در کشور متاسفانه با دو سیستم بازنشستگی مواجه هستیم، یکی برای مردم عادی و دیگری برای مدیران باستانی که همواره میتوانستند با استفاده از مفرها و تفاسیر از قانون تا هر زمانی که بخواهند در پست های اجرایی حضور داشته باشند .از همین رو و در راستای ارایه پاسخ در خور به مطالبه برحق نسل جوان کشور طرحی به مجلس با قید فوریت ارائه شد که ، ساماندهی مورد انتظار از استثنائات قانون منع بکارگیری بازنشستگان صورت گیرد ،که بالاخره پس از بحث های متعدد کارشناسی در کمیسیون و کمیته ها نهایتا این طرح به اتفاق آرا در کمیسیون اجتماعی تصویب و به صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی ارایه شده و روی میز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد ، پیش بینی می شود با تصویب این طرح بخش قابل توجهی از مدیران  بازنشسته در ارگان های مختلف که همچنان مشغول به کار هستند برکنار شده و جای خود را به مدیرانی  جوان تر، با نشاط تر و چابک تر دهند. به جرات میتوان گفت که تصویب این طرح در مجلس ازمونی تاریخی برای همکارانم در مجلس است تا بتوانند رسالت و دین خود را به جوانان عملی کنند . جوانانی که همیشه با حضور پرشور خود حامی دولت، مجلس و نظام بودند.

مشکلات امروز کشور در حوزه‌های مختلف برکسی پوشیده نیست و حرف اصلی ما در به تصویب رساندن طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان این است که یکی از علل اصلی بوجود آمدن این مشکلات ، اداره کشور با مدیریتی سنتی توسط مدیران نسل اولی است که همچنان بر سرکار هستند. قطعا امروز کسانی که خود کشور را با بحران‌ها و مشکلات مختلفی مواجه ساخته‌اند نمی‌توانند امور را در مسیر درست قرار دهند، امروز بیش از هر زمان دیگری برای حل مشکلات کشور به علم و انرژی جوانان نیاز داریم همانطوری که در ۸ سال دفاع مقدس در سخت‌ترین روزهای جنگ با قدرت توان و تفکر جوان ترین فرماندهان توانستیم پیروزهای شگرفی را به دفتر حماسه‌های این ملت بزرگ اضافه کنیم.

سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای امسال نیز می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای عملکرد مسئولین و علی‌الخصوص نمایندگان مجلس در برخورد با طرح منع بکارگیری بازنشستگان باشد، ایشان در ابتدای سال در بیانات خود از جوانان با عنوان ظرفیت‌های استفاده نشده یاد کردند و تاکید فرمودند: جوانان با توانایی خود می‌توانند در علم، در صنعت، در امور تجربی و در تربیت نقش‌آفرینی شایسته‌ای کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز