خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی در سازمان برنامه و بودجه/ دانشگاه فرهنگیان مهرماه ۲۵ هزار دانشجو جذب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۸۳

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نیاز آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شده است و آخرین عددی که با سازمان اداری و استخدامی بر سر آن به توافق رسیده‌ایم، ایجاد ۲۵ هزار ردیف استخدامی برای دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کمبود معلم ردیف استخدامی برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده سازمان اداری و استخدامی است که براساس مستندات و نیازمندی‌های دستگاه‌ها بررسی‌های خود را انجام داد و درباره اختصاص ردیف استخدامی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شده است و آخرین عددی که با سازمان اداری و استخدامی بر سر آن به توافق رسیده‌ایم، ایجاد ۲۵ هزار ردیف استخدامی برای دانشگاه فرهنگیان است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: پس از قبولی در آزمون این ۲۵ هزار متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان از مهرماه در سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

بطحایی با اشاره به نشست مشترک با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره اظهار داشت: در این نشست نیز این مسائل مطرح و نتیجه این شد که برای تدوین پیش‌نویس برنامه جامع نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش که برنامه‌ای جامع برای ساماندهی نیروهای وزارت آموزش و پرورش است، سه نفر از اعضای کمیسیون آموزش نیز در جلسات کارشناسی کارگروه تدوین پیش‌‌‌‌نویس برنامه جامع نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش حضور یابند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این مهم هنوز اجرایی نشده است، تصریح کرد: این سوال باید از سازمان برنامه و بودجه پرسیده شود چراکه کل بازنشستگان کشوری تابع یک مقررات هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم، ضریبی که برای همسان‌‌‌‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شده است بر اساس جدولی است که بازنشستگان هم‌‌‌تراز شاغلان در حال خدمت خود پول دریافت کنند.

بطحایی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان از شش تا ۱۶ درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: قطعا به عنوان وزیر آموزش و پرورش وظیفه خود می‌دانم مطالبات فرهنگیان به ویژه بازنشستگان را پیگیری کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز