خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آنکارا:

جهان اسلام امروز بیش از گذشته به وحدت و همدلی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۰۸

سفیر ایران در آنکارا تاکید کرد: جهان اسلام امروز بیش از گذشته به وحدت و همدلی برای رفع مصائب و آلام موجود در میان امت اسلام نیازمند است.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد با حضور  در مسجد والده‌‌خان استانبول طی سخنانی قبل از مراسم افطار گفت: توسعه روابط میان دو کشور و ملت ایران و ترکیه در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیار حائزاهمیت است و مقامات عالی‌رتبه دو کشور با توجه به ابعاد مهم و استراتژیک این روابط، توسعه همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین را در نخستین گام با چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری تعیین و ترسیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس مأموریت اصلی اینجانب و مجموعه همکارانم در سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در ترکیه در مسیر تقویت و ارتقای تعاملات دوستانه بین دو کشور قرار دارد.

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به حوادث تأسف‌بار اخیر منطقه و قتل عام فلسطینیان توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل اظهار داشت: جهان اسلام امروز بیش از گذشته به وحدت و همدلی برای رفع مصائب و آلام موجود در میان امت اسلام نیازمند است.

طاهریان مساعی دو کشور ایران و ترکیه برای رسیدگی به موضوع کشتار  فلسطینیان و ابراز مخالفت شدید با تصمیم غیرقانونی آمریکا برای انتقال سفارت به قدس شریف را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: تصمیم برای برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی در این زمان کوتاه بسیار ضروری ارزیابی شد و امید است این اجلاس با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورهای اسلامی در روز جمعه روح وحدت و اتحاد میان آحاد مسلمین در جهان اسلام را تقویت و دشمنان مسلمانان را در پیشبرد مقاصد ظالمانه خود علیه مسلمانان و به ویژه ملت مظلوم فلسطین ناکام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز