خبرگزاری کار ایران

سهم ۴۰ درصدی شورای حل اختلاف از ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی گلستان

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۹۱

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت: فعالیت شوراهای حل اختلاف، با کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم ، نفس تازه ای به دادگاه‌های گلستان بخشید.

 

 

 

به گزارش ایلنا، احمد جعفری معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت : از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۶ بیش از ۵۹۵ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است که از این تعداد بیش از ۱۶۸ هزار پرونده یعنی حدود ۴۰ درصد آن در شعب این شورا رسیدگی شده است.

احمد جعفری افزود : سرازیر شدن این تعداد پرونده به دادگستری بی شک باعث طولانی شدن زمان دادرسی و افزایش حجم کار قضات خواهد شد.

وی با بیان این که یکی از اهداف تاسیس شوراهای حل اختلاف ، کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی است افزود : ورود به طور متوسط سالانه بیش از ۸۰ هزار پرونده در دو سال گذشته به شعب این شورا نشان می دهد این نهاد ِ نوپا به اهداف تعیین شده برای آن تا حدود زیادی نزدیک شده است.

احمد جعفری در ادامه به صدور بیش از ۱۰۲ هزار رای در شعب شورای حل اختلاف استان در این سال ها اشاره کرد و افزود : فقط ۱ درصد این آرا یعنی حدود ۵۹۰ رای از ۱۱ هزار آرایی که اعتراض شده بود در محاکم استان نقض شده است که این رقم از کیفیت آرای صادر شده در شعب این شورا و رضایتمندی مردم از نحوه ی رسیدگی حکایت دارد.

وی افزود : کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی ، توسعه مشارکت های مردمی ، رفع اختلافات محلی و حل و فصل امور ی که ماهیت قضایی ندارند یا از پیچیدگی برخوردار نیستند از اهداف تشکیل این نهاد مردمی است.

به گفته ی وی ، شورای حل اختلاف در اجرای ماده ۱۸۹ قانون برنامه توسعه سوم اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی همزمان با سراسر کشور از سال ۸۱ در گلستان تشکیل شده است.

گلستان یکصد و ۴۶شعبه شهری و روستایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز