خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

باید خروج آمریکا از برجام را جشن بگیریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۱۸۹

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: ما باید جشن بگیریم چون چیزی که ما دنبال آن بودیم به دست دشمن انجام شد. شاید برای ما اثبات این مساله مشکل بود اما غالب عقلا و اندیشمندان دنیا این رفتار را غیرقانونی و غیراخلاقی تلقی می‌کنند و فکر می‌کنم آمریکا ثابت کرد هیچ کشوری نباید به آنها اعتماد کند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسماعیل جبارزاده در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت وزارت کشور از احزاب گفت یکی از برنامه‌های وزارت کشور در دولت یازدهم و دوازدهم حمایت عملی از احزاب و تشکل‌های سیاسی است و معتقدیم احزاب حلقه واسط بین مردم و دولت‌ها هستند و ایفای نقش می‌کنند و جامعه پیشرفته نیاز است احزاب را داشته باشد و احزاب به عنوان نهادهای مدنی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های مردمی ایفای نقش می‌کنند لذا جزو برنامه‌های اصلی ما در دولت حمایت از احزاب است و امروز همایش علمی برگزار شده و این چندمین نشست در تهران است و باید در استان‌ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه به هر طریق ما علاقه‌مند به حمایت از احزاب هستیم تا بتوانند نقشی که در کشورهای توسعه یافته بازی می‌کنند در کشور ما هم بازی کنند، گفت: خوشحالم چیزی که مردم ما سالها باور داشتند با این رفتار ترامپ به جهانیان ثابت شد.

جبارزاده تاکید کرد: اینکه می‌گفتیم آمریکا انحصار طلب است؛ شاید این رفتار در خروج از معاهده بین‌المللی بهترین سند بر گفته‌های ماست. ما باید جشن بگیریم چون چیزی که ما دنبال آن بودیم به دست دشمن انجام شد. شاید برای ما اثبات این مساله  مشکل بود اما غالب عقلا و اندیشمندان دنیا این رفتار را غیرقانونی و غیراخلاقی تلقی می‌کنند و فکر می‌کنم آمریکا ثابت کرد هیچ کشوری نباید به آنها  اعتماد کند و وقتی آنها از یک تعهد بین المللی  خارج می‌شوند طبیعی است هیچ ملتی در آینده اطمینان ندارد که پای میز مذاکره با آنها  بنشیند.

وی افزود: نکته بعد اینکه با خروج آمریکا از برجام مشخص می‌شود دنیا را بدون آمریکا هدایت کرد. اینها ادعا داشتند در اداره همه دنیا نقش آفرینی می‌کردند.

جبارزاده بیان اینکه در مورد برجام امیدواریم بدون حضور آنها هم پیش برود گفت: دولت‌های دیگر اگر بتوانند در غیاب آمریکا نقش‌آفرینی کنند برای دنیا ثابت می‌شود اداره دنیا بدون آمریکا بهتر است تا با کارشکنی و حضور آمریکا. در بحث برجام وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز