خبرگزاری کار ایران

رحیم صفوی:

علوم جغرافیا می‌تواند در خدمت امنیت پایدار صلح منطقه‌ای و جهانی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۱۹

در راستای بهره گیری اتحادیه انجمن های علوم جغرافیایی از نظرات ارزشمند اساتید ، این اتحادیه، امسال ۴ نشست علمی در رابطه با آمایش سرزمین در برنامه ششم را برگزار خواهد کرد و بر همین اساس آمادگی بهره‌گیری از نظرات اساتید محترم علوم جغرافیایی را دارد.

به گزارش ایلنا،  سید یحیی صفوی رئیس اتحادیه  انجمن های علوم جغرافیایی ایران با سخنرانی در جمع ۳۰۰ نفری اساتید  علوم جغرافیایی که بمناسبت روز معلم در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، گفت: به اعتقاد من علوم جغرافیا  به معنای واقعی می تواند در خدمت بشریت ، پیشرفت و امنیت پایدار صلح منطقه ای و جهانی قرار گیرد.

وی افزود: هم اکنون حدود ۸۰ هزار عضو هیئت علمی فقط در وزارت علوم و ۱۵ هزار  عضو هیئت علمی در وزارت بهداشت  وجود دارند که در مجموع  حدود ۹۵  تا ۱۰۰ هزار نفر  اعضاء هیئت علمی می باشند که با احتساب  چهار و نیم میلیون دانشجو  می توانند برای حفظ بقاء ملی و منافع ملی و اهداف انقلاب اسلامی قدم بردارند و علم را در خدمت مردم ، پیشرفت و آبادانی و آسایش و رسیدن به وضعیت مطلوب  بکار گیرند.

وی ادامه داد:سازمان برنامه و بودجه در برنامه ششم کشور را به ۹ منطقه تقسیم کرده است که هر منطقه شامل چند استان است و  اساتید ارجمند می توانند در سطح این مناطق ۹ گانه در بخش استان ها و یا در بخش شهرستان ها  به ارائه پیشنهادهای سازنده  برای آمایش سرزمین  بپردازند و در سطوح مختلف  نظر بدهند و کمک به دولت برای اجرای برنامه ششم نمایند .

وی افزود:در راستای بهره گیری  اتحادیه  انجمن های علوم جغرافیا یی از نظرات ارزشمند اساتید، این اتحادیه  امسال ۴ نشست علمی در رابطه با آمایش سرزمین در برنامه ششم  را برگزار خواهد کرد و بر همین اساس  آمادگی بهره گیری از نظرات اساتید محترم  علوم جغرافیا یی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز