خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

ملت ایران برای خطرناکترین سناریوها آمده شده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۷۰

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ایران دست برتر را در معادلات دارد و دشمنان ما از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های دست نشانده آنها در منطقه بدانند که ملت ایران خود را برای خطرناکترین سناریوهای تهدید آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که عصر امروز برگزار شد، گفت: دفاع مقدس آیینه تمام نمای یک جنگ جهانی بود. اگر به جغرافیای سیاسی این جنگ نگاه کنید می‌بینید همه ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا، شوروی و کشورهای عربی در مقابل ایران ایستاده بودند و مدیریت استراتژیک این جنگ برعهده آمریکا بود و همه کارها توسط آنها تقسیم شده بود و همه حمایت‌های اقتصادی از صدام صورت می‌گرفت .

سردار سلامی به تجهیزات رژیم بعث در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ارتش عراق با حمایت آمریکایی‌ها به چهارمین ارتش زمینی جهان تبدیل شده بود و آمریکا عملا در دریا با ایران وارد نبرد شده بود.

 وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن ۲۰ بود و آمریکایی‌ها به دنبال تسلیم کردن ملت ایران و بازگشت به حیات سیاسی ایران بودند. رژیم بعث به دنبال تجزیه ایران بود اما آنچه اتفاق افتاد یک شگفتی و معجزه بود، شاید دشمنان ما به دنبال تحمیل این تفکر و نظریه بودند که انقلاب و استقلال ملت‌ها ممکن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به شرایط کشور و ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: ارتش ما درحال تغییر ماهیت بود و سپاه هنوز شکل نگرفته بود پس بدترین شرایط برای ایران و بهترین شرایط برای دشمنان ما بود اما ملت ما تحت رهبری ولی فقیه توانست تمام نظریه‌ها را تغییر دهد و جنگ با پیروزی ملت ایران و تحمیل اراده ملت ما به صدام و هم‌ پیمانانش بود.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تمام شد اما تهاجم دشمن تمام نشد بلکه همه جانبه و در ابعاد اقتصادی و سیاسی ادامه پیدا کرد اما روشن شد ایران شکست ناپذیر است و می‌تواند به تنهایی از ملت خود دفاع کند.

سردار سلامی با اشاره به شرایط منطقه گفت: یک روز در کنار رودخانه کرخه می‌جنگیدیم اما امروز جنگ به کناره دریای سرخ رسیده و این نشان دهنده گسترش عظمت و اقتدار ایران در دفاع از اسلام است و کشور ما یک قدرت برتر در منطقه و یک قدرت متوازن‌کننده در جهان است.

وی با اشاره به حمله موشکی آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: این اقدام نشان می‌دهد که آمریکا هیچ برنامه و استراتژی برای جنگ ندارد اما ایران در دل تحولات منطقه به خوبی می‌تواند منافع خود را تامین کند. این‌ها همه نشان می‌دهد که قدرت آمریکا کاهش یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: همه توانایی‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی ریشه در دفاع مقدس دارد که همانند عاشورا می‌جوشد و اینکه می‌بینیم ملت ما از تحریم و حمله نظامی آمریکا نمی‌ترسد به دلیل غلبه بر سخت‌ترین شرایط در دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: امروز ایران دست برتر را در معادلات دارد و دشمنان ما از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های دست نشانده آنها در منطقه بدانند که ملت ایران خود را برای خطرناکترین سناریوهای تهدید آماده کرده است.

سردار سلامی با بیان اینکه جنگ و دفاع مقدس، در بعد زمانی ایستا نبود، گفت: دفاع مقدس برای ما تولیدکننده ادبیات، حقایق و آموزه‌های جدید بود. ما به کمک دفاع مقدس توانستیم ساختار نیرومند کشور را در برابر هجوم احتمالی قدرت‌ها شکل دهیم.

وی با بیان این پرسش که "آیا امروز آمریکا در ماجرای سوریه در متن قرار دارد یا در حاشیه؟ "تاکید کرد: آمریکا امروز با فقدان استراتژی در منطقه و سوریه مواجه است و حتی عملیات‌های نظامی آنها به دلیل اینکه با راهبرد همراه نیست کور است و عملیات اخیر آمریکا معادلات سیاسی و میدانی را تغییر نداد چرا که متکی به راهبرد نبود.

سلامی با اشاره به گفته‌های رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر هزینه‌های هفت تریلیون دلاری گفت: رئیس‌جمهور آمریکا گفته که این هزینه‌های اقتصادی هیچ منفعت سیاسی را برای آن کشور دربرنداشته است و وقتی کشوری نتواند هزینه‌های نظامی را به منفعت سیاسی برساند این به معنای کاهش و زوال یک قدرت است.

وی با بیان اینکه استاتیک قدرت مهم نیست و دینامیک قدرت مهم است، گفت: همه آنچه امروز در اختیار داریم و به عنوان بازوی بازدارنده از آن استفاده می‌کنیم محصول انتقال ارزش‌ها و دستاوردها از دفاع مقدس است. امروز کشور ما تمام نیازهای راهبردی و تاکتیکی خود را خود تامین می‌کند و هیچ کسی به ما سلاح نمی‌دهد و البته ما هم نیاز نداریم و اگر جنگ تحمیلی نبود ما هم احساس چنین نیازهایی نمی‌کردیم.

سردار سلامی در پایان اظهار کرد: همه و بخصوص آمریکا و صهیونیست‌ها و متحدانی که سرپل سیاسی و نظامی آن‌ها هستند، بدانند که ملت ایران برای خطرناکترین سناریوها آمده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز