خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس آمریکایی امور تحریم‌ها مطرح کرد؛

سیگنال‌های دقیقه نودی‌ تهران به اروپایی‌ها/ ایرانی‌ها در بلندمدت بر مشکلاتشان غلبه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۳۵

مشاور و کار‌شناس امور تحریم‌های ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفت: امروز هیچ شکی نیست که شوک ناگهانی‌ به ایرانی‌ها وارد می‌شود. این شوک به بانک مرکزی ایران وارد می‌شود. این تاثیر بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت. اما در طول زمان اهرم‌های شما تضعیف خواهد شد چرا که ایرانی‌ها بر مشکلاتشان غلبه خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن اگزمینر آمریکا، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا به وضوح از خروج از توافق هسته‌ای حرف زده است. ترامپ قرار است امروز درباره تصمیم خود و اینکه آیا تحریم‌های آمریکا علیه بانک مرکزی ایران را تمدید خواهد کرد یا نه سخنرانی کند؛ تحریم‌هایی که رییس‌جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما بر اساس توافق هسته‌ای به حالت تعلیق در آورده بود.

«ریچارد گلدبرگ» مشاور و کار‌شناس امور تحریم‌های ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به واشنگتن اگزمینر گفته در ‌‌‌نهایت چیزی که اروپایی‌ها از ترامپ می‌خواستند موضوعی بود که او هرگز به آن‌ها نمی‌داد. آن‌ها از ترامپ می‌خواستند که کمپانی‌های آن‌ها را راحت بگذارد که بتوانند به سرمایه‌گذاری در ایران ادامه دهند. این چیزی است که با سیاست ایده‌آل آمریکایی در تناقض است. 

وی گفته امروز هیچ شکی نیست که شوک ناگهانی‌ به ایران وارد می‌شود. این شوک به بانک مرکزی ایران وارد می‌شود و تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت. اما در طول زمان اهرم‌های شما تضعیف خواهد شد؛ چراکه ایرانی‌ها بر مشکلاتشان غلبه خواهند کرد. 

«جیم فلای» کار‌شناس امور امنیت ملی هم گفته که اروپایی‌ها قطعا ترجیح می‌دهند که رویکرد نرم‌تری برای اعمال تحریم‌های تهاجمی اتخاذ کنند. من فکر می‌کنم آن‌ها سعی خواهند کرد که هر اقدامی که آمریکا می‌کند یا اقدامی که نمی‌کند را برای ایرانی‌ها توجیه کنند و بگویند این به نفع آنهاست که دست کم به تعهداتشان در برجام پایبند بمانند. 

بر اساس این گزارش ایران بعد از ماه‌ها تهدید به بازگشت به برنامه هسته‌ای در صورت خروج ترامپ از برجام سیگنال‌های دقیقه نودی‌ به اروپایی‌ها داده است. حسن روحانی روز گذشته گفت: اگر ما بتوانیم به توافق هسته‌ای بدون آمریکایی‌ها ادامه دهیم چه بهتر. ایران به تعهداتش پایبند خواهد بود. 

این رسانه امریکایی نوشت: اگر ترامپ خروج نرم را انتخاب کند و ایران هم در توافق بماند شاید فضا برای یک دور دیگر مذاکره غربی‌ها با ایران قبل از نیمه تابستان و سر رسیدن زمان تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران باز شود. 

گلدبرگ گفته: من نمی‌دانم این یک خروج نرم خواهد بود یا نه. این بخشی از رازآلودگی اقدامی است که رییس‌جمهور قرار است انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز