خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

پایدارترین دموکراسی جهان عرب یک بار دیگر کارایی خود را نشان داد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۱۹۵

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه نتایج بسیار عالی انتخابات لبنان نقش بسیار مهمی در آینده منطقه دارد، گفت: قدیمی‌ترین و پایدارترین دموکراسی جهان عرب بار دیگر کارایی خود را نشان داد و مردم نشان دادند که تحت تاثیر تطمیع سعودی‌ها، آمریکا و اسرائیل قرار نمی‌گیرند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در خصوص نتایج انتخابات لبنان، ضمن تبریک به مردم و دولت این کشور و جبهه مقاومت، تصریح کرد: این پیروزی، پیروزی بزرگی بود که مکمل پیروزی‌های نظامی تلقی می‌شود و مردم لبنان که نماینده آنها حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت هستند در نبرد با اسرائیل و حامیان آنها مانند آمریکا و دیگران پیروز شدند.

وی افزود: اکنون با این پیروزی و نتایج بسیار عالی انتخابات که به دست آوردند باید گفت که نتایج این انتخابات می‌تواند نقش بسیار مهمی در آینده منطقه داشته باشد. البته تفاوت این دوره از انتخابات با انتخابات قبلی این است که در این مرحله بدون دغدغه، اکثریت مطلق یعنی گروه هشت مارس رای آوردند که می‌توانند اکثریت مطلق پارلمان را داشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و اعضای کابینه لبنان از همین مجلس انتخاب می‌شوند و در حقیقت یک انتخابات مهم صورت گرفته و آن انتخابات پارلمانی است زیرا در لبنان انتخابات ریاست جمهوری به طور مستقیم نداریم و این پیروزی، پیروزی قوه مقننه و قوه مجریه است که توسط گروه هشت مارس که مقاومت اسلامی محور آن است و با تدابیر سیدحسن نصرالله پرچمدار مقاومت، این پیروزی به دست آمده است.

ولایتی در مورد دخالت سعودی‌ها در انتخابات لبنان نیز که نتیجه عکس هم برای آنها داشته است، گفت: سعودی‌ها یک بار چند ماه پیش بخت خود را آزمودند. نخست‌وزیر لبنان را گروگان گرفتند و می‌خواستند کاری کنند که در لبنان بهم‌ریختگی و درگیری داخلی ایجاد شود و مانع از این شوند که در محیط آرام انتخابات صورت گیرد زیرا پیش‌بینی می‌کردند در این انتخابات هر کاری انجام دهند به نفع مقاومت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با تدبیر میشل عون و سیدحسن نصرالله و حکمت مردم لبنان، آقای حریری به موقعیت خود بازگشت و توطئه سعودی‌ها شکست خورد. آنها می‌دانند که دیگر پول هزینه کردن برای مردم با فهم لبنان هیچ اثری ندارد و مردم لبنان امتحان خودشان را در مقابل اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و دیگران پس داده‌اند.

ولایتی افزود: باید بگویم که این قدیمی‌ترین و پایدارترین دموکراسی جهان عرب یک بار دیگر کارایی خود را نشان داد و مردم نشان دادند که تحت تاثیر تطمیع سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار نمی‌گیرند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین درباره چشم‌انداز پیش‌روی لبنان و ترکیب آینده کابینه، اظهار کرد: باید بگویم که این پیروزی مردم لبنان، مقاومت و رای دادن مردم به فهرست ائتلافی مقاومت و گروه هشت مارس تایید سیاست‌هایی است که تا به حال مجموعه حاکمیت لبنان در حفظ استقلال لبنان، ایستادگی در برابر اسرائیل و کمک موثر به سوریه علیه تروریست‌ها داشتند. در حقیقت این انتخابات فقط این نبود که گروه هشت مارس بدون معارض حاکمیت لبنان را با رای مردم به دست آورد بلکه تایید سیاست‌های کنونی هم هست.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه دشمنان مقاومت تبلیغ می‌کنند این اتفاق برای خط مقاومت بسیار تعیین‌کننده است و ان‌شاءالله در هفته آینده که انتخابات عراق هم برگزار می‌شود، مردم عراق پای صندوق‌های رای می‌روند و هر آنچه مردم عراق تصمیم بگیرند همان دولت مقتدر عراق خواهد بود که بخشی از خط مقاومت است و بعد از این دو انتخابات، وزن جبهه مقاومت در دنیا چند برابر خواهد شد.

ولایتی همچنین تصریح کرد: دیگران باید حسابی باز کنند که آمدن آمریکا به شرق فرات و فرانسه و بعضی کشورهای همسایه که دخالت بیجا می‌کنند جایی ندارد زیرا سوریه پشتیبانی جبهه مقاومت را دارد و به زودی آمریکایی‌ها را از شرق فرات بیرون خواهد کرد.

وی در پایان گفت: سایر کسانی هم که در سوریه دخالت می‌کنند پشیمان خواهند شد و به زودی شاهد جشن پیروزی کامل سوری‌ها با حمایت سایر کشورهای خط مقاومت خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز