خبرگزاری کار ایران

بطحائی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امید داریم با همراهی سایر دستگاه‌ها به قله‌های پیشرفت برسیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۲۵

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما امید داریم در سال ۹۷ با همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادها که دل در گرو ارتقای فرهنگی - اسلامی دارند، به پیشرفت دست یابیم. آموزش و پرورش ما خواهد توانست به قله‌های پیشرفت دست یابد به شرط آنکه همه دستگاه‌های کشور که به آینده انقلاب امیدوار هستند در کنار هم باشند که ما در این ایام از این مساعدت‌ها برخوردار بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمد بطحائی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به مناسبت روز معلم یاد و خاطره شهدا و بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشت گفت: یاد و خاطره شهدای آموزش و پرورش از جمله شهید باهنر و شهید بهشتی و همچنین ۵۰۰ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و علامه شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌دارم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلمان دلسوز و زحمتکش با عشق به تعلیم و تربیت در سراسر کشور چراغ آموزش و پرورش را روشن نگاه داشتند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی در فراز مدارس در جای‌جای کشور به اهتزاز در آمده است. 

وی با اشاره به حضور ۹۴۰ هزار معلم در جای‌جای میهن گفت:‌ این معلمان ۱۳ میلیون دانش‌آموز را در ۱۰۶ هزار مدرسه تعلیم و تربیت می‌کنند و آنها را از جهل و ظلمت به سوی روشنایی رهنمون می‌کنند و چگونه خوب زیستن را به آنان می‌آموزند. 

بطحائی با اشاره به کمبود امکانات در مدارس و مشکلات اقتصادی معلمان تاکید کرد: ما تمام توان خود را برای تربیت نسلی مومن، کارآفرین و دارای مهارت به کار می‌بریم که مورد تاکید سند تحول آموزش و پرورش هم بوده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش و به تایید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هم رسیده است. در نتیجه این اعمال را در دستور کار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم و بر آن هستیم که برنامه‌های این سند تحول را به اجرا درآوریم. 

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین رویکردهای برگرفته از این سند تحول مدرسه محوری و کاهش تمرکز در نظام آموزش و پرورش است. براساس این سند کانون اصلی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است و تعلیم و تربیت در مدارس صورت می‌گیرد که مورد توجه آموزش و پرورش است. 

بطحائی با بیان اینکه هر آنچه در آموزش و پرورش انتظار داریم باید در مدرسه محقق شود، ‌گفت: آموزش و پرورش برای حمایت از تشکیلات اجرایی، اداری و نظارت آماده است اما در طول سالیان رسمیت نظام اجرایی و اداری در خارج از مدرسه‌ها صورت گرفته است و تنها برای اجرا به مدرسه ابلاغ می‌شود. 

وی با بیان اینکه باید امکان شکوفایی را فراهم آورد، گفت: باید سیاست های کلی به مدارس ابلاغ شود و اجرای آنها به مدرسه سپرده شود و با پشتیبانی از مدارس در مسیر حرکت به سمت آموزش و پرورش مطلوب حرکت کند که در این راستا باید از صدور بخشنامه‌های متعدد خودداری شده و مدیران مدارس را صرفا مجری ندانیم بلکه برای طراحی و اجرا از آنها بهره ببریم. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کانون‌های اجرایی بیرون از مدارس باید در خدمت مدرسه‌ها قرار بگیرند، گفت:  اجرای سند تحول آموزش و پرورش به عنوان مهمترین رسالت ما در سرلوحه کار قرار گرفته است و صرف نظر از اینکه افراد در چه موقعیت اقتصادی و در کجا قرار دارند این سند تحول شکل گرفته است که توسعه مهارت محور به جای حفظ محوری در اولویت قرار بگیرد. 

وی با اشاره به تقویت تربیت اسلامی گفت: جامعه اسلامی مورد هجمه ناجوانمردانه حوزه‌های مختلف قرار گرفته که باید مورد توجه باشد. تلاش برای تکریم حقیقی فرهنگیان به عنوان مهمترین رکن برای رسیدن به آنچه در این سند تحول وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری گفت: حمایت از کالای ایرانی از دو منظر ماموریتی سنگین را بر آموزش و پرورش قرار داده که سرلوحه کار ما قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش حتما به موفقیت خواهد رسید و مشکلات عدیده‌ای که از گذشته با خود به همراه داشته را بر آنها فائق خواهد آمد به شرط اینکه آموزه‌های دینی را در مدارس مورد توجه قرار بدهیم.

بطحائی اظهار کرد: از همراهی، مشارکت، همدلی مردم خوب و متدین و شهیدپرور کشور برخوردار هستیم و آنها را در کنار خود داریم و در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم توانست آموزش و پرورشی درخور شما مردم متدین و انقلابی داشته باشیم و مدارس ما آنگونه باشد که در انتظار رهبر و سند تحول برای دستیاری به حیات طیبه قرار دارد.

وی تاکید کرد: ما امید داریم در سال ۹۷ با همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادها که دل در گرو ارتقای فرهنگی - اسلامی دارند، دست یابیم. آموزش و پرورش ما خواهد توانست به قله‌های پیشرفت دست یابد به شرط آنکه همه دستگاه‌های کشور که به آینده انقلاب امیدوار هستند در کنار هم باشند که ما در این ایام از این مساعدت‌ها برخوردار بوده‌ایم.

وی در پایان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم و جامعه آموزش و پرورش تشکر کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز