خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون وزیر کشور عراق با وزیر کشور مطرح شد:

قول مساعد عراق برای بازگشایی گذرگاه‌های جدید در مراسم اربعین حسینی/ شهر سامرا برای زائران اربعین بازگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۱۷۸

در دیدار معاون وزیر کشور عراق با وزیر کشور، طرف عراقی برای بازگشایی گذرگاه‌های جدید مرزی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی قول مساعد داد.

به گزارش ایلنا،‌ عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در دیدار سپهبد محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته گفت: مراسم اربعین حسینی در سال گذشته منظم‌تر، بهتر، آرام‌تر و باشکوه‌تر برگزار شد.

وی افزود: وزارت کشور عراق در ارائه خدمات به زائران در سال گذشته اقدامات بسیار زیادی انجام داد همچنین مرزها در دو طرف به خوبی کنترل شد که موجب شد خروج غیرمجاز در مرزها نداشته باشیم.

وزیر کشور اضافه کرد: رئیس‌جمهور نیز در اظهاراتی اقدامات دولت و وزارت کشور عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی را مثبت توصیف کرده و تشکر کردند همچنین بنده در نامه‌‌‌ای که به رهبر معظم انقلاب درخصوص برگزاری مراسم اربعین حسنی نوشتم بر همکاری دولت و وزارت کشور عراق تاکید کرده‌‌ام که توفیقات حاصل شده نتیجه این همکاری‌‌ها بوده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: تنها مشکل ما در سال گذشته مربوط به عدم بازگشایی مرز خسروی علی رغم توافقات قبلی بود که امیدواریم ان‌شالله با توجه به تفاهمنامه جدید بتوانیم در مراسم سال جاری شاهد بازگشایی گذرگاه‌های جدید خسروی و شیلان باشیم.

وی یادآور شد: ان‌شاالله با همکاری بیش از پیش ایران و عراق بتوانیم مراسم اربعین حسینی را در سال جاری باشکوه‌‌تر از گذشته برگزار کنیم.

سپهبد محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق در این دیدار با بیان اینکه برای نخستین بار شهر سامرا برای زائران بازگشایی می‌شود، اظهار داشت: براساس دستور نخست‌‌‌وزیر و وزیر کشور عراق کلیه خدمات و امنیت زائران اربعین حسینی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: نسبت به بازگشایی گذرگاه‌های جدید شخص نخست‌‌‌وزیر بر این موضوع تاکید داشتند و این کار انجام خواهد شد، همچنین در یادداشت تفاهمنامه جدید هم بازگشایی گذرگاه‌های خسروی و شیلان مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز