خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی وزیر کشور:

پروانه فعالیت مجمع ایثارگران صادر شد/ موافقت با درخواست تاسیس حزب راه ملت/ اختصاص دو میلیارد به خانه احزاب

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۹۵۱

مدیرکل سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: براساس پیش‌بینی ‌‌هایی که صورت گرفته و به دستور مقام عالی وزارت و کمیسیون ماده ۱۰، دو میلیارد اختصاص داده شده که قرار است به خانه احزاب ایران اختصاص پیدا کند و خانه احزاب با رعایت دستورالعمل‌هایی که مورد نظارت و تایید کمیسیون است آن را هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در نشست خبری به ارائه گزارش از مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پرداخت و گفت: در این جلسه تقاضای صدور پروانه فعالیت مجمع ایثارگران اصلاح‌‌‌طلب با گستره کشوری مطرح شد که مورد موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قرار گرفت.

موافقت با درخواست تاسیس حزب راه ملت / موافقت با صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح‌‌‌طلبان استان خراسان رضوی 

وی با بیان اینکه تقاضای صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح‌‌‌طلبان استان خراسان رضوی مطرح و مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت، اظهار داشت: همچنین با درخواست تاسیس حزب راه ملت موافقت شد و لازم است متقاضیان جهت طی مراحل قانونی با هماهنگی با دبیرخانه کمیسیون اقدام کنند.

این مقام مسئول در وزارت کشور ادامه داد: گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت در کمیسیون مطرح و اساسنامه و مرامنامه و انتخابات این تشکل مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

پایان مهلت تطبیق احزاب با قانون جدید ۱۴ خرداد امسال است

وی با بیان اینکه مقرر شده مجمع عمومی جمعیت آبادگران ایران اسلامی در اجرای قانون جدید احزاب تا مورخ ۱۴ خرداد ۹۷ برگزار شود، تصریح کرد: البته این یادآوری موارد اعلامی کلیات مصوبات کمیسیون بوده که اطلاع‌‌‌رسانی می‌شود و بدیهی است که متن دقیق و جزئیات مصوبات کمیسیون درباره هرکدام از تشکل‌های ذکر شده به صورت کتبی به متقاضیان از سوی دبیرخانه کمیسیون ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل سیاسی وزیر کشور افزود: مجددا پایان مهلت تطبیق احزاب با قانون جدید را لازم است به احزاب یادآوری کنیم که ۱۴ خرداد امسال است و از همه احزاب تقاضا می‌کنیم در این مورد با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدامات لازم را به عمل آورند.

همایش تحزب و توسعه ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود

سرمست با بیان اینکه حوزه سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت فرهنگ تحزب بنا دارد ۲۰ اردیبهشت امسال همایشی را تحت عنوان تحزب و توسعه با مشارکت اساتید، صاحبنظران دانشگاهی و فعالان مدنی و خانه احزاب ایران برگزار کند، خاطرنشان کرد: این همایش با رویکرد علمی و به منظور بهره‌گیری از آخرین یافته‌ها و نقطه‌نظرات و مشورت‌های اساتید دانشگاهی خواهد بود و می‌خواهند ادبیات و گفتمان تحزب را پیش ببرند که گامی در آموزش فرهنگ تحزب و نهادینه کردن بحث احزاب است.

وی با بیان اینکه بخشی از این سخنرانی‌ها معطوف به آسیب‌‌‌‌شناسی و موانع تحزب و تقویت فرهنگ مدنی و سیاسی و تقویت گفت‌وگو بین احزاب و صاحبنظران دانشگاهی خواهد بود، ابراز داشت: هدف ما از برگزاری این همایش هم آموزشی و هم علمی و برای انتقال تجربیات به احزاب و فعالین عرصه سیاسی است که جزو وظایف حوزه سیاسی تلقی می‌شود و به نوعی تقویت بنیه احزاب است. 

دو میلیارد به خانه احزاب اختصاص پیدا می‌کند

این مقام مسئول درخصوص تخصیص یارانه به احزاب بیان کرد: برای یارانه احزاب این بحث وجود ندارد که تشکل‌ها منتقد یا همسو با دولت باشند بلکه براساس پیش‌بینی ‌‌هایی که صورت گرفته و به دستور مقام عالی وزارت و کمیسیون ماده ۱۰، دو میلیارد اختصاص داده شده که قرار است به خانه احزاب ایران اختصاص پیدا کند و خانه احزاب با رعایت دستورالعمل‌هایی که مورد نظارت و تایید کمیسیون است آن را هزینه کنند.

سرمست با بیان اینکه ممکن است احزابی تا ۱۴ خرداد نتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند، عنوان کرد: در نتیجه در این مورد بحث‌هایی مطرح می‌شوند و حزبی که خود را با قانون جدید تطبیق نداده است نباید انتظار حمایت داشته باشد چراکه قانون از حزبی می‌تواند حمایت کند که خود را با شرایط قانونی تطبیق داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز