خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای:

ممنوع‌الخروجی کاوه مدنی بعد از درخواست وزارت اطلاعات رفع شد/ وی در مظان اتهام بود ولی احضار نشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۶۲۹

سخنگوی قوه قضاییه گفت: کاوه مدنی قبل از احضار ممنوع الخروج شد در برج ۱۱ روز سی‌ام وزارت اطلاعات رسما از دادستان تقاضا می‌کند ایشان رفع ممنوعیت خروج بشود و این کار انجام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده فعالان محیط زیستی و خروج کاوه مدنی از کشور و اینکه دادستان اعلام کرد بالاخره به کشور برمی‌گردد، گفت: در مورد این فرد گزارش‌هایی بود که در مظان اتهام است پرونده‌ای تشکیل شد و قبل از احضار ممنوع الخروج شد در برج ۱۱ روز سی‌ام وزارت اطلاعات رسما از دادستان تقاضا می‌کند ایشان رفع ممنوعیت خروج بشود بر اساس این تقاضا از دادستان می‌خواهند رفع ممنوعیت خروج اعمال شود و با گذرنامه و به صورت رسمی خارج شود ولی ممنوع الخروج بوده و با دستور کتبی و رسمی وزارت اطلاعات رفع ممنوعیت شده بود.

وی گفت: برای این فرد پرونده تشکیل شده بود ولی پرونده‌ای نبود که به مرحله ای برسد که تفهیم اتهام شود. ایشان ممنوع الخروج شده بود ولی پس از چندین بار درخواست رسمی معاونت ذی ربط در وزارت اطلاعات این ممنوعیت رفع می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص موارد مختلف اختلاف بین قوه و وزارت اطلاعات در موضوعات مربوط به اتهامات امنیتی و غیر امنیتی مثل مورد کاوه مدنی که به نقل از وزیر اطلاعات گفتند ایشان به هیچ وجه اتهام امنیتی نداشته و موارد دیگر،  و اینکه وزیر اطلاعات قبلا گفته بود مرجع تشخیص جاسوس معاونت ضد جاسوس وزارت اطلاعات است و اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس هم مصر هستند وزارت اطلاعات مرجع تشخصی است گفت: اینکه مرجع تشخیص وزارت اطلاعات است درست نیست.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص کاوه  مدنی و اینکه بعد از خارج شدن از کشور گفت اجازه کار به او داده نمی‌شد و تحت چه عنوانی رفع ممنوع‌الخروجی شده است، گفت : از من نباید بپرسید چرا نتوانست کار کند. وزارت اطلاعات هم به ما دستور نداد، درخواست کرد. به چه انگیزه‌ای نمی دانم. پرونده‌ای که منجر به احضار شود نداشتیم گزارشی از مظنونیت داشتند اگر گزارشی مبنی بر تقویت ظن به سوء یا اثبات باشد پیگیری می‌شود اما وقتی هیچ گزارشی که تقویت کند این سوءظن را ارائه نشده باشد لزومی نداشت این مساله پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز