خبرگزاری کار ایران

تاکید دادستان اردبیل بر آمادگی در ارائه آموزش‌های حقوقی به دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۷۷۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بر نقش آموزش و پرورش در بهینه‌سازی مراودات اجتماعی و کاهش جرایم تاکید کرد و از آمادگی به منظور ارائه آموزش‌های حقوقی به دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: نقش آموزش و پرورش در بهینه سازی مراودات اجتماعی  و به تبع آن کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

وی افزود: بسیاری از جرائم و آسیب‌‌‌‌های اجتماعی که رخ می‌‌‌‌دهد با تقویت اقدامات تربیتی و آموزشی مدیریت و کنترل می‌شود، بنابراین در بحث تربیت و آموزش باید اقدامات گسترده‌‌‌ای مدنظر باشد که بتواند در آینده کاهش چشمگیری را در این خصوص محقق سازد.

دادستان اردبیل همچنین برگزاری دوره‌‌‌های آموزشی کنترل خشم را موثر دانست و اظهار داشت: ارائه راهکارهای کنترل خشم با برگزاری دوره‌‌‌‌های آموزشی با استفاده از کارشناسان مجرب از ابزار کنترل جرائم به شمار می‌‌‌رود.

عتباتی ادامه داد: حساسیت برخی از مشاغل موجب می‌‌‌‌‌‌شود بروز تخلف و جرم در برخی از این مشاغل همچون معلمان و فرهنگیان بازتاب وسیعی در جامعه داشته باشد بنابراین باید امورات در این مشاغل به گونه‌‌‌‌ای پیش برود که شاهد کمترین تخلف و آسیب در این حوزه باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با فرهنگ‌‌‌‌سازی صحیح می‌‌‌تواند در تربیت نسل‌های بعدی بسیار موفق عمل کند.

این مقام قضایی بر لزوم ارتباط مدارس با دادسراها در مرکز استان و شهرستان‌‌‌ها تأکید و تصریح کرد: هرگونه وقوع جرم در آموزش و پرورش قبل از هرگونه اقدامی باید به اطلاع مقام قضایی برسد تا از بروز خیلی از آسیب‌‌‌‌‌های احتمالی تبعی جلوگیری شود؛ لذا در این خصوص طبق مواد قانون آئین دادرسی کیفری اشخاص و مقامات مکلف هستند جرائم مالی و جرائم غیر قابل گذشت را به دادستانی گزارش کنند.

عتباتی از آمادگی دستگاه قضایی برای ارائه آموزش‌‌‌های حقوقی در مجموعه آموزش و پرورش خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز