خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در جریان تذکری در صحن:

چرا در گزارش تخلفات نفتی نامی از احمدی‌نژاد و کسانی که هاله نور داشتند، نیامد

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۱۶۲

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس در واکنش به ارائه گزارش تخلفات نفتی در نیروی انتظامی دولت نهم و دهم، نسبت به تاکید بر تخلفات یک نهاد انقلابی انتقاد کرد و گفت: مقدمه این تخلفات از زمانی شورع شد که احمدی‌نژاد نفت کشور را به اشخاصی مثل بابک زنحانی داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نادر قاضی‌پور در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها و تبصره‌های مربوط به آن در قوانین بودجه سنواتی طی سال‌های ۱۳۸۹ لغایت ۱۳۹۵ اختصاص داشت، در اخطاری اعلام کرد: این گزارش کمیسیون یک بعدی نوشته است. چرا اسمی از آقای احمدی‌نژاد نیامده است. همه این اقدامات توسط شخص احمدی‌نژاد و بابک زنجانی انجام شده است.

وی افزود: مقدمه این تخلفات از زمانی شورع شد که احمدی‌نژاد نفت کشور را به اشخاصی مثل بابک زنحانی داد. خواهشمند است گزارش بفرمایید تکلیف این افراد را نیز مشخص کنند.

نماینده اصولگرای ارومیه خاطرنشان کرد: کل تخلفات موارد بسیاری است و از آیت‌الله لاریجانی تشکر می‌کنم که به همه این پرونده را دارند و به آن رسیدگی می‌کنند. درحالی که فقط به تخلف یک نهاد انقلابی اشاره شده است.

قاضی‌پور تصریح کرد: اسامی کسانی که با هاله نور بودند، در این پرونده نیامده است. گزارشات تخلفات رییس‌جمهور وقت هم به صحن بیاید و در این مجلس به آن رسیدگی شود.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: دیوان محاسبات و دادستانی در حال پیگیری است. نکته قاضی‌پور این است که کمیسیون موضوع را با جدیت دنبال کند که همین‌طور خواهد بود.

حاجی دلیگانی: عدم رسیدگی به تخلفات منجر به افزایش فساد دولتی می‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری با استناد به بند ۷ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره مسئولیت هیات رییسه در رعایت اوقات در رسیدگی‌ها اظهار داشت: باید از کمیسیون برنامه و بودجه به‌خاطر رویکرد جدید در امر نظارت تشکر کنیم اما این گزارش‌ها مربوط به ۸۹ و بعد از آن است. این طولانی شدن روندها می‌تواند باعث استمرار فساد در دستگاه‌های دولتی باشد و این‌گونه نیز شده است.

وی افزود: چه تضمینی وجود دارد این پیشنهادها اجرایی شود. آیا باز این موارد هم در بایگانی‌ها باقی می‌ماند. هم دستگاه قضایی و هم دیوان محاسبات باید جواب دهد. همین ماده ۲۳۶ که برای بانک مرکزی تصویب کردیم، کجاست. هیچ خبری از آن نیست. نکته بعدی این است که باز در حال تکرار همین اتفاقات هستیم. بنابر گزارش روز سه‌شنبه، ۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص یافته اما می‌گویند اعتبارات در اختیار نیست. از آن طرف مالیات بر ارزش افزوده به صورت نقدی دریافت می‌شود.

حاجی‌دلیگانی همچنین تاکید کرد: در بودجه سال ۹۵ حدود ۹۰۰ تخلف صورت گرفته است. خواهشم این است که به این موارد رسیدگی شود.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر این نماینده اصولگرای مجلس گفت: خیلی از این پیشنهادها مواردی است که دیوان محاسابت باید پیگیر باشد. این گزارش از آن جهت است که کمیسیون‌ها تخلفات را بررسی و گزارش دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی موارد هم علاج شده است. مثلاً در بودجه سال ۹۷ تاکید شد بخشی از این مصوبات که اینجا ذکر شده باید در شورای‌عالی امنیت ملی آمده و به تایید رهبری برسد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس نیز در تذکری دیگر به این مورد اشاره کرد که با تایید رییس مجلس روبرو شد و لاریجانی بار دیگر بر لزوم تصویب و تایید برخی از مصوبات بودجه ۹۷ در شورای‌عالی امنیت ملی و از جانب مقام معظم رهبری تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز