خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

بعضی استان‌ها بگونه‌ای نسبت به مناطق مرزی اختلاف دارند که انگار با یک کشور بیگانه طرف هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۳۸

وزیر کشور گفت: بعضی از استان‌ها بر سر مناطق مرزی با یکدیگر اختلاف دارند به گونه‌ای که انگار با یک کشور بیگانه در مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در رونمایی سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری طرح احصا و به روزرسانی فهرست مزارع و مکان‌های کشور با بیان اینکه یکی از خلأهای وزارت کشور و همچنین کل کشور عدم وجود شناسنامه برای سکونت‌گاه‌ها است، گفت: نبود شناسنامه‌ها برای سکونت‌گاه‌های کشوری باعث اختلافات زیادی شده است. برخی از استان‌ها با یکدیگر بر سر این مساله اختلاف سلیقه دارند.

وزیر کشور ادامه داد: مثلا بعضی از استان‌ها بر سر مناطق مرزی با یکدیگر اختلاف دارند به گونه‌ای که انگار با یک کشور بیگانه در مشکل هستند. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف چنین چیزی را تعریف نکرده بودند، گفت: ما در وزارت کشور موظف کردیم که این آیین‌نامه اجرایی شود که شروع مبارک و خوبی است. با درج اطلاعات لازم، نقشه‌ها، عکس‌ها و اطلاعات و داده‌ها می‌توانیم با سهولت به کارها رسیدگی کنیم. 

رحمانی‌فضلی ادامه داد: با انجام این کار دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی با یک آمار مشخص روبه‌رو هستند. عدم وجود یک بانک اطلاعاتی بزرگ خلأیی بود که حس می‌شد. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دانشجویان فهم اطلاعاتی و گوناگونی اطلاعات است که این چنین سامانه‌هایی می‌تواند به آنها کمک کند. 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خودش گفت: در روز ما بیش از پنج میلیون مراجعه‌کننده به ادارات داریم. فقط به نیروی انتظامی روزانه ۴۰۰ هزار نفر مراجعه می‌کنند که این اعداد و ارقام باعث می‌شود وقت زیادی تلف و هزینه در بردارد.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ‌اگر سیستم‌های الکترونیک و دولت الکترونیک برپا شود ما همه چیز را به صورت شفاف رصد می‌کنیم، پنهان‌سازی هم صورت نمی‌گیرد. با این کار ما جلوی فساد را می‌گیریم.

وزیر کشور تاکید کرد: اگر سامانه‌های الکترونیک راه بیافتد روزانه پنج میلیون نفر به مراکز مراجعه نمی‌کنند. افراد حتی اگر کارشان راه نیفتد راضی هستند زیرا وقتشان تلف نشده است.

وی در خاتمه گفت: وزارت کشور این راه را آغاز کرده است و امیدواریم در سایر بخش‌ها هم صورت بگیرد.

جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور هم در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری طرح احصا و به روزرسانی مزارع و مکان‌ها با بیان اینکه سعی کردیم گام به گام به تعهداتی که به مجلس و دولت دادیم عمل کنیم، گفت: در طرح کدگذاری تقسیمات کشوری از نخبگان و مردم استفاده کردیم.

وی ادامه داد: با تاکید وزیر کشور قرار شد مجموعه‌هایی که می‌شود با مردم در میان گذاشت از طریق مشارکت‌های مردمی انجام بگیرد.

مدیرکل تقسیمات کشوری افزود: لایحه تقسیمات کشوری پس از اصلاح به وزیر کشور ارائه شد، ایشان هم تاکید کردند که از هم اندیشی نخبگان استفاده کنیم که این امر بازخورد فوق العاده‌ای داشت. لایحه افزایش نماینده‌ها و حوزهای انتخابیه هم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در تقسیمات کشوری سواحل و دریاها مغفول مانده بود، گفت: در تقسیمات کشوری سواحل و دریاها بی‌اهمیت بودند که با یک کارگروه متشکل از  ۱۵ نهاد و وزارت خارجه با استفاده از نقشه‌های ۲۰۰ ساله‌ای که در اختیار وزارت کشور بود، دنبال ساماندهی این بخش هستیم.

مدیرکل تقسیمات کشوری خاطرنشان کرد: در ۳۵ سال ما آمار دقیقی از روستاها، مزارع و مکان‌ها نداشتیم که با استفاده از ماده ۲۷ آیین‌نامه اجرایی کدگذاری کردیم.

وی گفت: مثلا در مواردی روستاهای ما با وجود شورا و اعضای شورا در تقسیمات نبود که با این سامانه کدگذاری شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز