خبرگزاری کار ایران

یک رسانه کانادایی نوشت:

هواپیمایی «بمباردیر» درگیر دو سانحه هوایی پی در پی/ ایران از شرکت کانادایی درخواست بازرس ویژه نداشته است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۷۰۴

هواپیمای تاجر ترک در حالی در ایران سقوط کرد که شرکت سازنده این هواپیما در دو روز گذشته درگیر دو سانحه هوایی بوده است. با وجود این سوانح، به گفته سخنگوی هواپیمایی بمباردیر، هواپیماهای این شرکت امن و قابل اعتمادند و دو سانحه همزمان از بدشانسی بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی تی وی کانادا، شرکت هواپیمایی بمباردیر دو مقام ارشد خود را روز سه‌شنبه برای کمک به ارزیابی دلایل یکی از دو سقوط هواپیمایی که در روزهای گذشته رخ داده است، به نپال اعزام کرد.  هواپیمای کیو۴۰۰ و هواپیمای تجاری چلنگر از جمله سقوط‌های دو روز گذشته است.

بر اساس این گزارش، ناتالی سیپنگ فت سخنگوی این هواپیمایی اظهار داشته یک بازرس ارشد امنیت پرواز  به عنوان مشاور و یک نماینده سرویس زمینه‌ای این خطوط هوایی را پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس این گزارش این کمپانی کانادایی، هیچ درخواست کمکی از سوی مقام‌های ایران برای همکاری در شناسایی دلیل سقوط هواپیمایی که به کشته شدن ۱۱ نفر منجر شد، ارائه نشده است.

در این گزارش به کشته شدن ۴۹ نفر از ۷۱ مسافر خط هوایی یو اس بنگلا در سانحه هوایی در بنگلادش  اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، در اثر سانحه هوایی دیگری که از یک جت تجاری مدل چلنجر استفاده شده بود ۱۱ نفر کشته شدند. این سانحه یک روز بعد از سانحه هوایی بنگلادش رخ داده و در آن یک جت خصوصی ترک در حالی که از امارات به سمت ترکیه حرکت می‌کرد، با برخورد به رشته کوه‌هایی در ایران سقوط کرد. در این هواپیما دختر یک تاجر ثروتمند ترک به همراه هفت نفر از دوستانش حضور داشتند

نماینده بمباردیر در بخش هواپیماهای تجاری و مسافربری گفته کمپانی از این حوادث هوایی متاثر شده و با خانواده‌های جان باختگان و سانحه‌دیدگان احساس همدردی کرده است.

سخنگوی این هواپیمایی تاکید کرده هواپیماهای این کمپانی امن و قابل اعتمادند. این هواپیماها (کیو ۴۰۰) گونه‌ای طراحی شده که با در نظر گرفتن چرخه بالای تقاضا از سوی ایرلاین‌های منطقه قابل اعتماد و قدرتمند باشد.  بیش از هزار هواپیمای چلنجر ۶۰۰ تا کنون فروش رفته و ارسال شده است و یکی از قابل اعتماد ترین و قدرتمند ترین هواپیماهای تجاری در جهان است.

او تاکید کرده این سقوط‌های پی در پی تنها به دلیل بدشانسی بوده است. به خصوص اینکه هر یک از این سوانح به دلایل خودش بوده و اینکه بین این دو سانحه ارتباطی برقرار کنیم یا در حالی که بازرسی‌ها ادامه دارد تصور کنیم یا گمانه‌زنی کنیم، کار درستی نیست.

بر اساس این گزارش، دلیل این دو سانحه هنوز اعلام نشده اما یک مقام ارشد هواپیمایی گفته خلبان، ساز و کار های لندینگ را از برج کنترل دنبال نکرده و هواپیما را به سمت اشتباهی هدایت کرده است.

راج کومار چتری مدیر داخلی فرودگاه بنگلادش گفته هواپیما مسیر داده شده را به درستی طی نکرده است. برج کنترل بارها ار او سوال کرده که اگر خلبان می‌تواند اعلام کند و خلبان پاسخ بله داده است.

در مورد حادثه دوم نیز در این گزارش گفته شده، بازرسان ایرانی روز دوشنبه جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده تاجر ترک را پیدا کرده‌اند. هنوز دلیل این حادثه معلوم نیست اما یک شاهد عینی گفته هواپیما قبل از اینکه به کوه برخورد کند، آتش گرفته بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز