خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:

قیمت‌ پنهای باند در دنیا در حال ارزان شدن است/ ایجاد شبکه پایدار برای مردم در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۷۸

وزیر ارتباطات گفت: گزارش‌ها و برنامه اجرایی به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و آنچه وظیفه وزارت ماست در لایه زیرساخت است که با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران مهمترین بخش عملکردی در حوزه کاری خودش را ایجاد شبکه پایدار و خوب در ایام نوروزی برای مردم دانست که بتوانند ارتباطات خوبی داشته باشند و گفت: اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات در لایه‌های مختلف تعریف شده است، یک لایه توسعه فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه‌ای سایر بخش‌ها است از این روباید زیرساخت لازم را برای سایرین فراهم کنیم.

 وی افزود: در این شش ماه در شهرهای باقی مانده که حدودا ۵۰ درصد بودند اینترنت نسل چهارم را تامین کردیم و در حال حاضر همه شهرهای کشور از خدمات نسل سه و چهار برخوردارند. البته تکلیفی در حوزه توسعه پهنای باند ثابت منازل هم داشتیم که در حال برنامه‌ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم و تنظیم مقررات شده در امسال ۱۰۰ هزار پورت بیشتر نصب نداشتیم و عدد قابل قبولی نیست.

 وزیر ارتباطات تاکید کرد: تلاش می‌کنیم جهش قابل قبولی در سال آینده داشته باشیم. بحث توسعه افزایش محتوای داخلی جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده است، با تغییر تعرفه مصوبه آنچه ظرفیت محتوای داخلی بود انجام شد. با تغییر این مصوبه ۴۵۰ درصد رشد نسبت به قبل داشتیم و قابل توجه است.

 جهرمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شاخص‌ها بیشتر رشد کند، گفت: به خصوص در ویدئوی خانگی رشد داشتیم. بحث تولیدات داخلی خوب بوده است. مهمترین پروژه اقتصادی بحث کوردیور فاوا است که در محدوده فرودگاه پیام در حال پیگیری است. فاز دوم طرح آغاز شده و مرحله نهایی که فاز سوم است سال آینده است. هشت شرکت برنامه‌های کاری‌شان را در این پروژه آغاز کردند و دو شرکت بین‌المللی آمده‌اند که تولید داخلی داشته باشند.

وی گفت: مهمترین بخشی که در لایه خدمات داریم هرچند سند مدون از شورای عالی فضای مجازی نداریم ولی رشد کسب و کارهای حوزه فاوا است که امسال قابل توجه بود در سال ۹۷ برنامه رفع موانع این‌ها و آماده‌سازی زیست‌بوم برای این فعالیت‌ها مورد اولویت است.

وزیر ارتباطات در مورد احتمال افزایش قیمت تعرفه اینترنت در سال آینده گفت: در دنیا قیمت‌های پنهای باند در حال ارزان شدن است.

جهرمی همچنین در مورد ارز دیجیتال گفت: سوال دیگر اگر بپرسید بهتر است.

وی درمورد اینترنت ملی گفت: گزارش‌ها و برنامه اجرایی به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و آنچه وظیفه وزارت ماست در لایه زیرساخت است که با جدیت پیگیری می‌شود امیداریم سندش در حوزه خدمات و محتوا هم تدوین شود و دستگاه‌های دیگری که در این لایه مسئولیت دارند به تکالیفشان عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز