خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اژه‌ای: نیاز به افزایش ارتباطات با مسولان ترکیه احساس می‌شود/ رییس آمبودزمان ترکیه: در سال ۲۰۱۷ دو و نیم میلیون نفر از ایران به ترکیه مسافرت داشتند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۹۴

معاون اول قوه‌قضاییه از امضای توافقنامه‌هایی با ترکیه در آینده برای افزایش ارتباطات در رفع بعضی از مشکلات که ممکن است برای اتباع دو کشور پیش بیاید، خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه دیدار با هیات آمبودزمان ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با کشورهای همسایه خودمان از جمله ترکیه رفت و آمدهای زیادی داریم و در خصوص موضوعات مختلفی از جمله مسائل آمبودزمانی با ترکیه گفت‌وگو داریم و هر دو مسول در دو کشور از چند سال پیش در  این زمینه تبادل اطلاعات داشته‌اند.

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: قرار است پروتکل و توافقنامه‌هایی در آینده برای افزایش ارتباطات در رفع بعضی از مشکلات که ممکن است برای اتباع دو کشور پیش بیاید، منعقد کنند.

وی افزود: در طول سال تعداد کثیری از مردم عزیز ما به دلایل مختلف به ترکیه مسافرت می‌کنند و با توجه به مسایل اقتصادی و امنیتی و منطقه‌ای نیاز به افزایش ارتباطات با مسولان احساس می‌شود و از طرفی این ارتباطات موجب می‌شود مسایل حقوقی با سهولت بیشتری به نفع دو کشور و به خصوص اتباع دو کشور حل و فصل شود.

ریس آمبودزمان ترکیه نیز گفت: ترکیه و ایران دو کشور دوست و برادر هستند. در ترکیه یک ضرب‌المثل وجود دارد که می‌گوید اگر در ایران یک نفر عطسه کند در ترکیه یک نفر سرما می‌خورد. مقاومت و همکاری دو کشور در راستای تقویت مسایل سیاسی، اقتصادی فرهنگی و سایر زمینه‌ها به نفع آرامش و ثبات در منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در سال ۲۰۱۷، دو و نیم میلیون نفر از ایران به ترکیه مسافرت داشتند که احتمالا این افراد با مشکلاتی در خصوص امور اداری و  رویه‌های مختلف روبه رو شدند. شاید تجار ایرانی که به ترکیه آمدند با مسایلی روبه رو شدند و یا تجار ترک نیز در ایران با مشکلاتی مواجه شدند، از این رو یک توافق نامه‌ای بین سازمان عمومی آمبودزمانی ترکیه و سازمان بازرسی کل کشور ایران امضا شده است و ما سعی خواهیم کرد که همراه و کمک شهروندان ایرانی باشیم که به ترکیه می‌آیند و سازمان بازرسی کل کشور ایران هم همیار و کمک هموطنان ترک خواهد بود که به ایران می‌آیند.

رییس آمبودزمان ترکیه گفت: این دوستی و برادری ادامه خواهد داشت و همانطور که اشاره کردم اگر تقویت شود به نفع مردم و هر دو کشور خواهد بود، مجددا از آقای اژه‌ای به خاطر اینکه وقتشان را در اختیار ما قرار دادند تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز