خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد:

شب گذشته شکست کاملی برای آمریکا و نیکی هیلی رقم خورد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۳۴

سفیر ایران در لندن تاکید کرد: دیروز شورای امنیت به هنگام بحث پیرامون یمن، به جای تلاش برای یافتن راه‌حل جامع برای توقف جنگ و فشار بر سعودی و حامیانش برای پایان دادن به کشتار انسان‌های بی‌گناه، به عرصه اختلافات سیاسی پیرامون ایران تبدیل شده بود.

به گزارش ایلنا، حمید بعید‌ی‌نژاد در توئیترش با اشاره به نشست شب گذشته شورای امنیت درباره یمن نوشت: دیروز شورای امنیت به هنگام بحث پیرامون یمن، به جای تلاش برای یافتن راه‌حل جامع برای توقف جنگ و فشار بر سعودی و حامیانش برای پایان دادن به کشتار انسان‌های بی‌گناه، به عرصه اختلافات سیاسی پیرامون ایران تبدیل شده بود. آمریکا در قطعنامه‌ای که در مورد یمن بود هیچ توجهی به یمن نداشت.

وی ادامه داد:‌ آمریکا سه هدف را دنبال می‌کرد: ایران ناقض تحریم‌ها علیه یمن اعلام شود، به بهانه بحث موشک، قطعنامه یمن و اجرای قطعنامه ٢٢٣١ مرتبط شده و بحث موشک‌های ایران در دستورکار شورای امنیت قرار گیرد و نهایتا با ناقض دانستن ایران، امکان وضع تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه ایران فراهم شود.

سفیر ایران در لندن افزود:‌ آمریکا در تحقق این اهداف حتی حمایت کامل کشورهای غربی را هم نداشت و در نتیجه متن تغییرات زیادی کرد و محکومیت‌ها جای خود را به ابراز نگرانی داد. ولی این تغییرات هم به حدی نبود که نگرانی‌های روسیه را تامین کند، لذا قطعنامه وتو شد و شکست کاملی برای آمریکا و شخص نیکی هیلی رقم خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز