خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات نماینده ایلام درباره پشت پرده حواشی ایجاده شده برای امام جمعه استان

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۱۷

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس در توضیحاتی درمورد حواشی مربوط به زندگی شخصی امام جمعه این شهر، با بیان اینکه اصولگرایان افراطی باتوجه به عدم حمایت امام جمعه ایلام سعی در انتقام‌گیری دارند، تاکید کرد: البته اصلاح‌طلبان نیز بعضاً انتقاداتی به مواضع حجت‌الاسلام لطفی داشتند اما نمی‌توان گفت استفاده از یک خودروی دولتی نشان‌دهنده زندگی اشرافی امام جمعه است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره حواشی ایجاد شده درمورد زندگی شخصی امام جمعه ایلام اعلام کرد: در حالی طی روزهای گذشته شاهد انتشار اخباری در این رابطه هستیم که موضوع پیچیده‌تر از آن است که در ظاهر به نظر می‌رسد. به بیان دیگر جزئیاتی در جریان این مسائل وجود دارد که ماجرا را بیش از حد پیچیده کرده است.

اصولگرایان افراطی باتوجه به عدم حمایت امام جمعه ایلام سعی در انتقام‌گیری دارند

وی افزود: در بررسی و تحلیل این حواشی باید به موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای پیشین امام جمعه ایلام توجه داشته باشیم. به این اعتبار باتوجه به آن‌که حجت‌الاسلام لطفی معمولاً از تندروهای اصولگرای حمایت نمی‌کردند، به نظر می‌رسد این جریان سعی در انتقام‌گیری با بهانه قرار دادن این مسائل دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته حجت‌الاسلام لطفی به‌لحاظ سیاسی هیچ گرایشی به جریان اصلاحات نداشته و اتفاقاً از این حیث، اصولگرا محسوب می‌شوند اما اصولگرایی که عمدتاً با عقلانیت به‌دنبال آرامش در استان است و در این راستا همواره با بسیاری از جریان‌ها و گروه‌ها تعامل دارد.

مواضع سیاسی امام جمعه ایلام در مقاطعی با انتقاد اصلاح‌طلبان استان روبرو شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم همچنین تاکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که موضع‌گیری‌های سیاسی امام جمعه ایلام در مقاطعی به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نیامده و حتی با انتقاد این جریان سیاسی نیز روبرو شده اما در مجموع ایشان سعی کرده با تعامل کار را پیش برده و سعی در ایجاد همگرایی در استان داشته‌اند.

اصولگرایان افراطی به‌دنبال استفاده ابزاری از اعتقادات مذهبی هستند

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در تشریح و تبیین گرایش سیاسی مخالفان امام جمعه ایلام گفت: طیف اصولگرایان افراطی که امروز یک خودروی دولتی در اختیار نهاد امام جمعه را بهانه تخریب شخص حجت‌الاسلام لطفی قرار داده‌اند، دنبال این هستند که با استفاده ابزاری از اعتقادات مذهبی، در راستای پیشبرد اهدافشان حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این طیف تندرو در سابقه‌شان حتی استفاده ابزاری از سخنان مقام معظم رهبری نیز دارند. همین طیف است که همواره تلاش کرده جامعه را دچار اختلاف کند و بین نیروهای مختلف شکاف ایجاد کند.

نگاه حجت‌الاسلام لطفی به مسائل حاکمیتی است

این نماینده مجلس گفت: از آن‌جا که امام جمعه در خدمت این جریان تندرو نیست، این افراد نیز درصدد حذف ایشان برآمده‌اند. البته این به‌معنای آن نیست که تمام مواضع آقای لطفی مورد تایید اصلاح‌طلبان باشد. ایشان نماینده ولی فقیه در استان بوده و گاهی اوقات موضع‌گیری‌هایی نیز دارد که انتقاد اصلاح‌طلبان را برمی‌انگیزد اما درمجموع نگاه حجت‌الاسلام لطفی به مسائل، نگاهی حاکمیتی است.

استفاده از یک خودروی دولتی نشان‌دهنده زندگی اشرافی امام جمعه نیست

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس در عین حال در پاسخ به پرسشی درمورد اینکه آیا نفس زندگی اشرافی برای ائمه جمعه به‌جاست، گفت: قطعاً ساده‌زیستی باید الگوی زندگی همه مسئولان ازجمله ائمه جمعه و روحانیون باشد اما شخصاً فکر نمی‌کنم استفاده از یک خودروی دولتی نشان‌دهنده زندگی اشرافی باشد. آن هم وقتی این خودرو حدود ۱۰ سال قبل به دفتر امام جمعه تحویل داده شده است.

خودروی امام جمعه از آن دفتر ایشان است

میرزایی گفت: باید توجه داشته باشیم که این خودرو از آن دفتر امام جمعه است و به هر حال در ایلام را‌ه‌های کوهستانی بسیاری دارد. بنده این تعبیر را ندارم که استفاده از یک خودروی غیرشخصی برای رعایت امنیت جلوه‌ای زندگی اشرافی است.

او در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد این‌که حواشی ایجاد شده درمورد فرزندان و خانواده حجت‌الاسلام لطفی یادآور شد: تا جایی که بنده اطلاع دارم، فرزندان آقای لطفی زندگی بسیار معمولی دارند. چند فرزند ایشان را که بنده می‌شناسم، چندسال پیش برای دریافت مسکن مهر پردیس در صف ثبت‌نام بودند و زندگی اشرافی ندارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حقیقتاً تعجب می‌کنم که برخی چگونه این دغدغه برحق رهبری درمورد خودداری از زندگی اشرافی را اینطور مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند. متاسفانه امروز شاهدیم که جامعه تاحدی به سمت اشرافیت رفته و رهبری نیز به‌درستی از این حیث انذار می‌دهند اما در عمل می‌بینیم عده‌ای صرفاً به دنبال استفاده ابزاری از این مسائل هستند.

میرزایی گفت: برخی در این زمینه مدعی شده اند که اختلاف‌نظر سیاسی امام جمعه ایلام و نماینده مجلس خبرگان رهبری در این استان علت بروز این حواشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز