خبرگزاری کار ایران

وزارتخانه‌های تعاون و ارتباطات مجاز به فروش اموال غیرمنقول تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان شدند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۰۷۷

نمایندگان مجلس مصوب کردند که وزارتخانه های تعاون و ارتباطات می توانند تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان از اموال غیرمنقول خود را به فروش برسانند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان درنشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۹۷ با بند (و) تبصره ۱۶ این لایحه با ۱۴۲ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.

براساس بند (و) تبصره ۱۶ لایحه مذکور؛ به هریک از وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاههای وابسته آنها به استناد موارد مندرج در اصل ۸۳ قانون اساسی اجازه داده می‌شود تا سقف پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال اموال غیرمنقول مازاد خود را که واگذاری آن مشمول سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی نمی‌باشد با رعایت قوانین و مقررات مربوط به‌فروش برسانند و منابع حاصله را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند تا پس از تأیید هیأت وزیران برای افزایش سرمایه بانکهای توسعه تعاون و پست بانک اختصاص یابد.

همچنین نمایندگان در زمان بررسی بند (هـ) تبصره ۱۶، این بند را با ۱۳۱ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دادند.

در بند (ه‍) تبصره ۱۶ ارجاع شده به کمیسیون تلفیق آمده بود؛ در ذیل جدول تبصره (۳۵) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور مصوب ۳/۶/۱۳۹۵ این عبارت اضافه می شود: "بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سهم هر بانک را تعیین و ابلاغ می کند".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز