خبرگزاری کار ایران

/حضور همدلانه مردم در سی‌ونهمین جشن انقلاب/

ابتکار: نمره مسئولان در دستیابی به اهداف اولیه انقلاب عالی و آرمانی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۵۵۲

معاون رئیس‌جمهور گفت: نمره مسئولان برای دستیابی به اهداف اولیه انقلاب عالی و آرمانی بود، البته دستیابی به اهداف نسبی است.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مسئولان چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: نمره مسئولان جهت دستیابی به اهداف اولیه انقلاب عالی و آرمانی بود، البته دستیابی به اهداف نسبی است. هیچ کشوری نمی‌تواند به اهداف مدنظرش دست پیدا کند ولی جمهوری اسلامی ایران در این ٤٠ سال در بسیاری زمینه ها موفقیت چشم‌گیری داشته است و امید به زندگی ایرانیان در این ٤٠ سال ، ٢٥ سال اضافه شده است. امید به زندگی از ٥٠ سال در سال ٥٧ به ٧٠ سال رسیده است.

وی افزود: همچنین پیشرفت چشمگیر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی داشتیم، متوسط سواد ایرانیان در سال ٥٧ حدود ٥٠ درصد بود که الان متوسط سواد نزدیک ٩٠ درصد است.

ابتکار تصریح کرد: البته مشکلات هم وجود دارد باید مراقب باشیم که از آرمان‌های اصلی و ارزش‌های متعالی فاصله نگیریم باید تلاش کنیم مشکلات از جمله ناکارآمدی سیستم اداری، تبعیض‌ها و مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، نمی‌توانیم مشکلات را نادیده بگیریم باید تلاش کنیم با همکاری مردم و سیاست‌های درست و اقتصادی مقاومتی و همکاری با جهان در موضوعات اقتصادی مشکلات را از میان برداریم.

وی درباره لزوم عملیاتی شدن گفت‌وگوی ملی نیز گفت: گفت‌وگوی ملی نیاز است. ٢٢ بهمن گفت‌وگوی ملی بین همه جناح‌ها، طیف‌ها، نسل‌ها و اقشار مردم است. مردم برای آرمان مشترک آمده‌اند و حضور پر اعتقاد دارند که ارزشمند است.

ابتکار خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی بین‌نسلی هم خیلی مهم است. حتما باید سوالات و چالش‌های نسل جوان را پاسخ دهیم. باید بتوانیم گفت‌وگو را در خانواده‌ها برگزار کنیم. در بحث خانواده براساس پیمایشی که داشتیم به جمع بندی رسیدیم که ١٠ سال پیش ٢ ساعت در خانواده گفت‌وگو داشتیم اکنونه به ٢٠ دقیقه رسیده است. اینها آسیب‌هایی است که باید مهار و  آموزش و توان‌افزایی و تقویت شود.

وی درباره دلیل شکاف بین نسل‌ها نیز بیان کرد: بحث فاصله‌ای است که بین یک درصدی از نسل جوانان انقلاب است که سوالاتی دارند و مباحثی مطرح می‌کنند. ما باید تلاش کنیم گفت‌وگو کنیم و ارتباط برقرار کنیم و به پرسش‌های اساسی و نگرانی‌هایشان جواب بدهیم.

ابتکار ادامه داد: انقلاب ما انقلابی بود که مبنایش فرهنگی بود.ما نمی‌توانیم بدون مبانی فرهنگی انتظار داشته باشیم انقلاب استمرار  پیدا کند. مبانی نظری و عملکردی و میزان انطباق عملکردمان را با شعارها و آرمان‌ها ارتقا دهیم تا پیوند نسل‌ها برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز