خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

هیچگاه جنگ بین ادیان نبوده است/ بگذارید مردم یمن خودشان تصمیم بگیرند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۴۱۶

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: بگذارید مردم یمن خود تصمیم گیرند و این پیام جمهوری اسلامی است و امیدوارم این جمع واقف به این مباحث کار خود را به پایان ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محسن اراکی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم گفت:صلح بدون عدالت ممکن نیست، بدون عدل نمی‌شود، صلح برقرار کرد و عدل مطلوب همه ملت‌ها است. 

وی ادامه داد: ملت‌ها در هدف مشترکی که دارند یعنی عدالت مشترک هستند  و همه ملت‌ها عدالت‌خواه هستند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم این اجتماع بزرگ و مهم این مقوله اساسی عدالتی که در فرمایش امام عدالت امیرالمومنین پایه‌گذاری شده است، این فرهنگ را در بین ملت،ها ترویج کنند، اظهار داشت: اگر برای خود رشد اقتصادی و رفاه می‌خواهیم مانع رشد اقتصادی دیگران نباشیم. رشد اقتصادی بشری که بتواند بر مبنای عدالت همکاری  کند به رشد اقتصادی دیگران کمک می‌کند.

اراکی با بیان اینکه اگر در منطقه فلسطین عدالت برقرار شود، مشکل فلسطین حل شده است، تصریح کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی عین عدل است که رفراندم انجام گیرد و همه مردم فلسطین در رفراندومی عمومی نظام سیاسی خود را انتخاب کنند. 

وی با بیان اینکه دست از سر مردم یمن بردارید، خاطرنشان کرد: برای چه عربستان سعودی در یمن دخالت می‌کند؟ نیروهای امارات متحده در یمن چه می‌خواهند؟! بگذارید مردم یمن انتخاب کنند. به جای اینکه یمن را تخریب کنید یمن را کمک کنید به جای ریختن بمب بر سر مردم یمن، یمن را آباد کنید.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: بگذارید مردم یمن خود تصمیم گیرند و این پیام جمهوری اسلامی است و امیدوارم این جمع واقف به این مباحث کار خود را به پایان ببرد.

اراکی اضافه کرد: هیچ گاه جنگ بین ادیان نبوده است، جنگ بین ستمگران زیاده‌خواهی است که برای منافع شخصی خود گاهی از ابزار دین استفاده می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز