خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی:

نیازمند گفت‌وگو برای ایجاد صلح هستیم/ برای رسیدن به صلح ایران و عربستان دور میز مذاکره بنشینند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۳۷۶

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی تاکید کرد: ایران و عربستان می‌توانند مذاکرات اولیه را با هم انجام دهند تا جدایی بین آنها از بین برود و نزدیکی به وجود آئید براین اساس امیدواریم برای رسیدن به صلح ایران و عربستان دور میز مذاکره بنشینند تا به صلح دست یابند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ونشیا «رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی» در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم به تشریح اهمیت این کنفرانس پرداخت و گفت: ما احزاب آسیایی می‌خواهیم از همدیگر حمایت کنیم. آنچه روشن است جمع شدن احزاب آسیایی در این زمان، نقطه عطفی تا با همکاری‌های ایجاد شده مشکلات حل شود.

وی با بیان این مطلب پس از پیروزی انقلاب اسلامی احزاب شروع به کار کردند به طوری که امروز ایران می‌تواند نقش مهمی در به وجود آوردن صلح ایفا کند، اظهار داشت: از این رو ایران می‌‌تواند با حضور احزاب آسیایی به صلح جهانی کمک کند، جا دارد از رهبر ایران، رئیس‌جمهور و همچنین رئیس مجلس که حمایت‌های خود را از احزاب سیاسی اعلام کردند تشکر کنیم.

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی در بخش دیگری از سخنانش به توافق هسته‌ای ایران اشاره و تصریح کرد: ۱۲ سال مذاکرات زیادی برگزار تا در نهایت منجر به توافق هسته‌ای شد و امروز نیز باید اعلام کرد ایران در زمینه هسته‌ای به تعهدات خود عمل کرده است و در این زمینه رئیس‌جمهور روحانی و مقامات ایران مدیریت‌های خوبی انجام دادند.

ونشیا اضافه کرد: کشور چین نشان داده که می‌تواند نقش اصلی را در تنش‌های غرب آسیا انجام دهد و این نشان دهنده آن است که ما با هم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: راه ابریشم از ایران می‌گذرد به همین جهت در نشستی که در حال برگزاری است می‌تواند پیرامون این موضوع که منجر به صلح پایدار و توسعه اقتصادی می‌شود، بحث وتبادل نظر کرد.

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی بر این باور است، در عصر جدید با مشکلاتی مواجه هستیم و مقامات ارشد ایران هم نظرات خود را دراین باره ارائه کرده‌اند. ما معتقدیم باید باب گفت‌وگو باز شود.

ونشیا با تاکید براینکه در منطقه عربستان سعودی نماینده اهل تسنن و ایران نماینده اهل تشیع است، ابراز داشت: به اعتقاد ما این دو کشور می‌توانند مذاکرات اولیه را با هم انجام دهند تا جدایی بین آنها از بین برود و نزدیکی به وجود آئید براین اساس امیدواریم برای رسیدن به صلح ایران و عربستان دور میز مذاکره بنشینند تا به صلح دست یابند.

وی یادآورشد: جدایی‌‌‌هایی در تاریخ رقم خورد پس تجربه نشان می‌دهد برای صلح پایدار لازم است مذاکرات طولانی مدت میان کشورها رقم بخورد.

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی در پایان سخنانش گفت: هم‌اکنون شاهد تجمع احزاب آسیایی هستیم، امیدورایم به توافق جمعی دست یابیم تا بدین وسیله مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز