خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تلفیق:

اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها از ۳۷هزار میلیارد تومان به ۴۴هزار میلیارد تومان افزایش یافت/پاداش بازنشستگی آموزش و پرورش افزایش پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۳۹

سخنگوی کمیسیون تلفیق از افزایش اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها از ۳۷هزار میلیارد تومان به ۴۴هزار میلیارد تومان خبرداد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر یوسف‌نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی که به بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه سال ۹۷  پس از رد آن  از سوی صحن علنی اختصاص داشت، گزارشی از مصوبات جدید کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارائه کرد و گفت: پس از ماموریتی که صحن علنی مطابق آیین نامه برای کمیسیون تلفیق بودجه در نظر گرفت کمیسیون با استقبال از نقطه نظر همکاران چه به صورت رسمی در قالب نطق مخالف و موافق و چه به صورت غیررسمی مسائل را مورد توجه قرار داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ ادامه داد: به رد کلیات به چشم بازنگری، بازبینی، رفع برخی از خطاها و تقویت گزارش کمیسیون تلفیق نگاه کرده‌ایم نه به چشم تقابل یا تضاد، همچنین بلافاصله پس از پایان صحن علنی در کمیسیون تلفیق جلسه تشکیل داده و به چند مسئله مهم و اساسی رسیده‌ایم.

وی به مسائل مهمی که در بازنگری مجدد به لایحه بودجه به آن رسیده‌اند اشاره کرد و افزود: مسئله اوراق مشارکت، بدهی‌های دولت، کاهش حجم دولت که بر مبنای قوانین بالادستی مورد تذکر و انتظار نمایندگان است، هدفمندی یارانه‌ها و قیمت انرژی و تامین اجتماعی از جمله این مسائل مهم به شمار می‌آیند که تمامی این موارد توسط همکاران مورد بررسی شد.

یوسف نژاد اظهارکرد: در کمیسیون تلفیق در مورد موارد فوق پیشنهاداتی ارائه و سپس رای‌گیری شد و برخی از پیشنهادات و نقطه نظرات رای موافق آوردند و برخی از  موارد نیز باوجود آنکه جزء مبانی فکری کمیسیون تلفیق بوده اما به دلیل مخالفت نمایندگان با رای منفی مواجه شدند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ بیان کرد: در صحن علنی برخی از زوایا و جزئیاتی که بر هر دلیل از دست کمیسیون تلفیق در رفته است را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: در بخش یارانه ها دولت پیشنهاد ۲۳ هزار میلیارد تومان برای خانوار، ۷ هزار میلیارد تومان برای کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و کاهش فقر و ۳.۷ هزار میلیارد تومان هم برای بخش سلامت و ۳.۳ هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان و خرید تضمینی گندم داد.

وی تاکید کرد: نمایندگان مسائل و نقطه نظراتی را مطرح کردند که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین عدد ۲۳ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان و سقف اعتبارات هدفمندی یارانه ها از ۳۷ هزار میلیارد تومان به ۴۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. این موضوع بدین معنی است که افرادی که تحت پوشش کمک یارانه ای در هدفمندی یارانه ها قرار می گیرند به میزان ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر افزایش یافته اند. حتی کمیسیون تلفیق این اختیار را به دولت داده است که تا ۴۱ هزار میلیارد تومان هم بتواند در این زمینه مانور دهد.

یوسف نژاد تصریح کرد: اگر شرایط در سال آینده مناسب باشد، یعنی دولت بتواند از محل یارانه ها اقداماتی را انجام دهد، به طور حتم می تواند افراد بیشتری را تحت پوشش دریافت یارانه قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به دولت توصیه می شود توجه به همه اقشار به ویژه نیازمندان را در دستور کار قرار داده و کمیسیون تلفیق با شناسایی و جابجایی برخی منابع، اعداد و ارقام را در این بخش تغییر داد. همچنین در بحث اوراق مشارکت مباحثی صورت گرفت و برای دولت استفاده از این حوزه در حدود قوانین برنامه ششم توسعه یعنی به میزان ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وجود دارد.

یوسف نژاد اظهار کرد: حجم انتشار اوراق مشارکت برای دولت در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته که این نکته مثبتی است. همچنین در بحث حامل های انرژی و افزایش قیمت بنزین به دلیل شرایط اقتصادی موجود در کشور صلاحی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه قبلا نیز گفته شد بخش های کم درآمد و متوسط جامعه در این خصوص دچار ضرر شد و باید به آنها توجه شود، منتهی دولت این اختیار را از نظر قانونی در ۳ سال گذشته داشته و اگر شرایط مناسب بود دولت می تواند این کار را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تاکید کرد: پاداش بازنشستگی آموزش و پرورش افزایش پیدا کرد، ضمن اینکه بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید که قبل استانی شده بود، به بودجه ملی تغییر یافت. همچنین در ارتباط با کاهش حجم دولت و جلوگیری از افزایش هزینه های جاری به دولت تکلیف داده شد که گزارش سالانه خود را در مورد کاهش حجم دولت را طبق برنامه ششم توسعه تهیه کند. امیدواریم آن چیزی که به نفع و مصلحت مردم است، اتفاق افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز