خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

حمایت از تشکل‌های صنفی سمن‌ها/ باید دست سمن‌ها را باز بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۰۸۴

استاندار تهران با بیان اینکه سمن‌های هر شهر یا استان می‌توانند تشکل صنفی با عنوان خانه سمن‌ها در شهر یا استان خود تشکیل دهند، تاکید کرد: ما از تشکیل این خانه‌ها حمایت کرده و کمک‌های لازم را به آنها خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی در حاشیه جلسه همایش سازمان‌های مردم‌‌‌نهاد استان تهران گفت: امشب با ۶۰ مدیر سازمان‌های مردم نهاد استان جلسه‌‌‌ای برگزار شد و در این جلسه به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حل مشکلات، کمک به دولت و اقدامات اساسی که در زمینه‌‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی می‌‌‌توانند انجام دهند، اشاره شد.

 

وی ادامه داد: باید راهی را باز کنیم تا سمن‌‌‌ها بتوانند ایده‌‌هایی را که مدنظر دارند اجرایی کنند تا از طریق این ایده‌‌‌ها کمبودها و کاستی‌‌ها جبران شود.

استاندار تهران با بیان اینکه سمن‌ها رابط بین مردم و دولت هستند، اظهار داشت: سمن‌‌‌ها در بخش‌‌هایی مانند محیط زیست، ورزش، خیرین سلامت، خیرین مدرسه‌‌‌ساز می‌‌توانند به شدت به مردم کمک کنند. این جلسه شروعی بود برای ارتباط بیشتر با این سمن‌‌ها و امیدواریم راه باز شود تا سمن‌‌ها بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند.

مقیمی در پاسخ به این سوال که بیشترین گله سمن‌ها از دولت چیست؟ تصریح کرد: این جلسه اول ما بود از همین رو گله مطرح نشد. البته ایرادی نسبت به قانون سمن‌‌ها داشتند که خوشبختانه لایحه سمن‌‌ها در دولت در حال بررسی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه شود. البته یک بار به مجلس رفت اما برای اصلاح به دولت دوباره برگشت و امیدوارم این قانون جدید بتواند خیلی از دغدغه‌‌هایی که دارند را برطرف کند و زمینه فعالیت‌‌شان بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما در آینده خانه‌‌ای به عنوان خانه سمن‌‌ها برای اینکه بتوانند تشکل قوی داشته باشند خواهیم داشت؟ خاطرنشان کرد: اگر کل سمن‌های استان و شهرستان‌ها بتوانند تشکل صنفی را ایجاد کنند و بتوانند مجموعه ایجاد کنند که اسم آن را خانه سمن‌ها بگذارند، اقدام بسیار خوبی است چراکه از طریق مدیران این خانه‌ها بتوانیم ارتباط سریع‌تر و صحیح‌تر با NGOها داشته باشیم و از تشکیل آن نیز حمایت کرده و کمک می‌‌کنیم تا تشکیل شود.

استاندار تهران با بیان اینکه قصد دارد از افرادی که در برف گیر کرده‌اند بازدید کند، ابراز داشت: هلال احمر و صلیب سرخ امکانات را در اختیارشان قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز