خبرگزاری کار ایران

مشاور فرمانده کل ارتش:

هشدار ارتش به ناوهای ائتلاف از روی اقتدار بود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۴۷۵

مشاور فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: هشدار ارتش جمهوری اسلامی به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستین روز رزمایش، اقدامی شجاعانه و از روی اقتدار بود.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدحسن نامی اظهار کرد: در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران که طی روزهای قبل در تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۵ درجه برگزار گردید، همکاری و هماهنگی میان نیروهای ۴ گانه ارتش، ارتقای روحیه سلحشوری رزمندگان، چابکی و تحرک یگان‌ها و همچنین آزمایش تسلیحات جدید در قالب اهداف رزمایش به خوبی محقق شد.

نامی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش، از یگان‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش بودند، هماهنگی آن‌ها و اجرای بدون نقص رزمایش، ماموریتی بسیار پیچیده بود که به فضل الهی فرماندهان ارتش به خوبی از پس از این کار برآمدند.

مشاور فرمانده کل ارتش ادامه داد: قبل از برگزاری رزمایش‌ها در چنین سطح و مقیاسی، کشورهای پیرامونی و ناوهای حاضر در محدوده رزمایش، در جریان قرار می‌گیرند که در هنگام برگزاری رزمایش حق ندارند وارد محدوده تمرینی شوند و از این رو، هشدار ارتش جمهوری اسلامی به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستین روز رزمایش، اقدامی شجاعانه و از روی اقتدار بود.

نامی همچنین گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیام «صلح و دوستی» برای کشورهای منطقه را در پی داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تجارب دفاع مقدس و تجارب حوزه مقاومت با رزمایش‌هایی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان انجام می‌دهند، پیوستگی دارند، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تجارب گران‌بها و ارزشمندی را با خود به همراه دارند و در مواقع لازم به بهترین شکل از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مشاور فرمانده کل ارتش همچنین درباره نقش نیروی دریایی ارتش ایران در تامین امنیت منطقه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت خطوط انتقال انرژی نیاز لازم و ضروری کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند است، نیروی دریایی راهبردی ارتش تا کنون در این دو مقوله بسیار پرقدرت ظاهر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز