خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ترکیه:

آستانه زمینه خوبی برای گذر از درگیری‌های نظامی به سمت راهکار سیاسی در سوریه فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۶۲۵

سفیر ایران در ترکیه تاکید کرد: مذاکرات آستانه زمینه خوبی برای گذر از درگیری‌های نظامی به سمت راه کار سیاسی در سوریه فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با ایراد سخنانی در محل اندیشکده اسام با عنوان «ایران و ترکیه سرنوشت مشترک» ضمن تشریح سیر تحولات تاریخی روابط دو کشور ایران و ترکیه گفت: هر زمانی ما در مسیر هم‌افزایی کنار هم بوده‌ایم میزان اثرگذاری ما در روند تحولات مفید و موثر بوده است.  

وی با اشاره به تعیین چشم‌انداز سی میلیاردی از سوی روسای جمهور دو کشور و روابط رو به توسعه فی مابین ایران و ترکیه اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط چند سطحی و متوازن سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور در همه جهات حاوی نمودار رو به رشد بوده است.

سفیر ایران در ترکیه در مورد اهمیت مذاکرات آستانه تصریح کرد: مذاکرات آستانه زمینه خوبی برای گذر از درگیری‌های نظامی به سمت راه کار سیاسی در سوریه فراهم کرد. تهران و آنکارا می‌توانند با رعایت اصول مشترک و مقرارت بین‌المللی در حوزه‌های متنوع بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم و افراط‌‌گرایی، مساله فلسطین، قدس شریف و جلوگیری از مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای که برای برهم زدن جغرافیای منطقه و توسعه ناامنی و بحران تلاش می‌کنند؛ از طریق تعامل، همکاری و با صرف نظر کردن از برخی منافع کمک شایانی به برقراری امنیت، ثبات و توسعه منطقه کند.

طاهریان‌فرد ادامه داد: تجربه تعامل و همکاری میان ایران، ترکیه و عراق در موضوع مقابله با دخالت‌‌های بیگانه برای ایجاد بحران در منطقه اقلیم عراق، وجود چنین ظرفیت و قابلیتی را اثبات کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز