خبرگزاری کار ایران

لاریجانی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه ۹۵:

مجلس و دولت توجه کنند که حجم فروش اوراق مشارکت در بودجه اضافه نشود

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۳۹

رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس خواست که نظرات خود را درباره تفریغ بودجه ۹۵ در زمان مقرر ارائه دهند تا نتیجه آن توسط کمیسیون بودجه به صحن علنی ارجاع شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی لاریجانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ ضمن تشکر از دیوان محاسبات به دلیل گزارش منقحی که درباره تفریغ بودجه سال ۹۵ ارائه کرد، گفت: این گزارش به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون‌های دیگر بر حسب وظیفه آنها ارجاع می‌شود و کمیسیون‌ها باید نظرات خود را در زمان مقرر به کمیسیون اصلی ارائه دهند که بر اساس آن بنابر آیین‌نامه بررسی کنند و نتیجه را به مجلس ارائه دهند.

وی افزود: در بخش نفت گفته شده ۲۰ هزار میلیارد تومان درباره شرکت ملی گاز، شرکت ملی پتروشیمی، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، توسط کمیسیون پیگیری شود. چرا به موقع پرداخت نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گزارش گفته شده اوراق مشارکت در برخی بخش‌ها فروخته نشده است. مجلس و دولت باید توجه کنند که استفاده این اوراق در بخش‌های خاص است، نه اینکه حجم فروش اوراق در بودجه اضافه شود.

رییس قوه مقننه همچنین با اشاره به بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ درخصوص صندوق نوآوری شکوفایی اعلام کرد: کمیسیون مربوطه باید به این موضوع رسیدگی کند و اگر ایراد قانونی دارد، این ایراد رفع شود.

او ادامه داد: همچنین معاونت فناوری الزام شود که این مشکل را رفع کند؛ چرا که روح این قانون مشخص است و هدف این بوده که به صورت تسهیلات آسان‌تر در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد، نه اینکه در بانک‌ها به عنوان اینکه از سود آن استفاده شود،  حبس شود. باید تاجایی که می‌شود، از این منابع استفاده شود.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: پیشنهاداتی که توسط دیوان محاسبات در گزارش مطرح شده، پیشنهادات خوبی بود که ان‌شاءالله در کمیسیون مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز