خبرگزاری کار ایران

حسنوند:

اعضای کمیسیون انرژی هفته آینده به همراه وزیر نفت از پارس جنوبی بازدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۶۵

رییس کمیسیون انرژی از بازدید هفته آینده اعضای این کمیسیون از پارس جنوبی به همراه وزیر نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون حسنوند درباره جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی با وزیر نفت گفت:‌ امروز یکی از جلسات مهم بین اعضای کمیسیون انژری با وزیر نفت برگزار شد. در این جلسه ما اولویت‌ها،‌مشکلات و معضلات پیش‌رو را بررسی کردیم و بحث‌های مفصلی نیز صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جلسه امروز در مورد اثرگذاری نفت در حوزه تولید و اشتغال بحث شد. در همین راستا دوشنبه هفته آینده به همراه وزیر نفت از فازهای مختلف پارس جنوبی بازدید خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون انژری تاکید کرد: در بحث منابع مالی باید به دنبال خلق منابع  باشیم و علاوه بر نگاه درون به سرمایه‌گذار خارجی هم نگاهی داشته باشیم. از روسای قوا می‌خواهیم که یک جلسه اضطراری تشکیل دهند و تکلیف این قسمت از قانون را مشخص کنند.

وی با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: هفته گذشته اعضای کمیسیون انرژی بازدیدی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس داشتند. آقای وزیر برای افزایش ظرفیت این پالایشگاه دستوراتی داده‌اند اما مهمتر از این دستور، اجرایی شدن آن است. اگر قرار است ما در حوزه بنزین هم خودکفا شده و صادرکننده بنزین شویم، فاز دو و سه آن باید اسفند امسال و سال آینده به بهره‌برداری رسد.

حسنوند افزود: برای ایجاد منابع جدید، طرح اعتباری پیش‌بینی کردیم که می‌خواهیم آن را در قالب دو فوریت به صحن علنی مجلس ارائه دهیم تا از یک ظرفیت جدید به نام خط اعتباری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه منابع جدیدی وجود دارد که باید در اختیار وزارت نفت قرار گیرد، تصریح کرد: اعضای کمیسیون بر اینکه ۱۴.۵ درصد از فروش نفت در اختیار وزارت نفت و ۱۴.۵ درصد از فروش گاز به حوزه گاز اختصاص یابد، پافشاری دارند. این موضوع باید در کمیسیون تلقیق و صحن مجلس مورد توجه نمایندگان قرار گیرد. اگر قرار است صدای مردم را به صورت واقعی شنید، راهکار این است که وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های مولد تقویت شوند و از دل آن، اشتغال و تولید صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز