خبرگزاری کار ایران

جک استراو در کنفرانس امنیتی تهران:

امنیت فیزیکی دیپلمات‌ها در تهران باید تامین شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۳۲

وزیر خارجه اسبق انگلستان گفت:‌ متاسفانه با این که ایران حامی کنوانسیون ژنو است اما در طول ۸ سال گذشته دیپلمات‌ها در تهران احساس امنیت نکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جک استراو در سخنانی در کنفرانس امنیتی تهران گفت: از ماه ژانویه سال گذشته که دولت جدید ایالات متحده آمریکا بر سر کار آمد این دولت بیشتر به دنبال قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی بود.

وزیر خارجه سابق انگلستان با بیان اینکه معماری درست و امنیتی چالش‌های بسیار زیادی پیش روی ما قرار می‌دهد، اظهار کرد:  پرداختن و شناسایی فرصت در منطقه خاورمیانه بسیار اهمیت دارد و ایران می‌تواند نقش قوی در دیپلماسی منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: کشورهای عضو شورای خلیج فارس باید به نحوی بازی کنند که اقدامات آنها نتیجه داشته باشد. به طور مثال تلاش‌های عربستان برای منزوی کردن قطر جواب نداد.  قطر و کویت به خوبی در معادلات نقش ایفا می‌کنند اما عمان در یمن به خوبی بازی نکرد.

استراو در مورد معماری و ترتیبات بین تهران و کشورهای منطقه گفت: پیشنهاد می‌کنم یک خط ارتباطی با کشورهایی که ذینفع هستند ایجاد شود و سپس این خط با کشورهای منطقه‌ای و  اروپایی و سپس با کشورهایی نظیر فرانسه و آمریکا ایجاد شود.

وزیر خارجه سابق انگلستان با بیان اینکه ایجاد  این خط وقتی جواب می دهد که امنیت فیزیکی دیپلمات‌ها فراهم باشد، اظهارکرد: متاسفانه با این که ایران حامی کنوانسیون ژنو است اما در طول ۸ سال گذشته دیپلمات‌ها در تهران احساس امنیت نکردند. در راستای منافع  مهم و این معماری، بسیار مهم است که ایمنی و امنیت فیزیکی دیپلمات‌ها تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز