خبرگزاری کار ایران

سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش سوددهی کارخانه‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی راه‌حل خروج از بحران است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۱۵۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، راه‌حل مقابله با بحران صندوق‌های بازنشستگی را تغییر نگاه مدیریتی و تلاش برای خلق ثروت از سوی این صندوق‌ها دانست.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به بحران صندوق‌های بازنشستگی و راه‌کارهای خروج از این بحران اعلام کرد: بحران صندوق‌های بازنشستگی به مشکلی اساسی تبدیل شده؛ چرا که اولاً سال‌های سال سپرده‌هایی که در این صندوق‌ها قرار گرفته در اختیار بخش مولد اقتصادی قرار نگرفته که خلق ثروت کند و درثانی دولت‌ها نیز سهم خود را در حل مشکلات اقتصادی ایفا نکردند. بنابر این صندوق‌ها در وضعیتی بحرانی قرار گرفته است.

 ایجاد مزیت اقتصادی با اتکا به نگاه نو مدیریتی 

وی با تاکید بر این‌که صرف جابه‌جایی مدیران این صندوق‌ها راهگشا نخواهد بود، یادآور شد: لازم است تغییر نگاه بر این صندوق‌ها اعمال شده و با نگاهی نو نسبت به اداره آن اقدام کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در واقع باید کاری کنیم که این صندوق‌ها به سوددهی رسیده و مزیت اقتصادی ایجاد کنند.

وی افزود: درصورتی که شرکت‌های سرمایه‌گذار این صندوق‌ها با مشکل روبرو هستند، باید تسهیلات ارزان ازسوی دولت در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد که هم اشتغال‌زایی کنند و هم خلق ثروت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به پیشنهاد واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی گفت: مسئله این است که درآمد ناشی از این واگذاری چگونه هزینه شود. اگر قرار است، منابع ناشی از این واگذاری‌ها حیف و میل شود، راه به جایی نمی‌بریم.

وی افزود: با این حال اگر ظرفیت این شرکت‌ها را ارتقا بخشیده، نسبت به نوسازی و بهسازی آن‌ها اقدام کنیم و به‌نوعی عمل کنیم که کارخانجات بهتر، به‌روزتر و قدرتمندتر ایجاد شود تا نسبت به کاهش بیکاری اقدام کنند، راه‌گشا خواهد بود.

افزایش سوددهی کارخانجات زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که باتوجه به انجام بررسی‌هایی ازسوی مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس، آیا راهکاری برای خروج صندوق‌های بازنشستگی از بحران ارائه شده است، گفت: درمجموع به نظر می‌رسد فروش کارخانجات راه‌حل مناسبی نیست و طبیعتاً حل این مشکلات صرفاً با افزایش سوددهی این کارخانجات و تلاش برای اشتغال‌زایی در این راستا میسر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز