خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله لاریجانی:

عده‌ای در مقام کمرنگ کردن شهادت در جامعه بودند/ شهادت خیلی عمیق‌تر از کشته شدن در راه سرزمین است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۹۵

رییس قوه‌قضاییه با بیان اینکه عده‌ای در مقام کمرنگ کردن شهادت در جامعه درآمده بودند،‌ گفت: شهادت امنیت، استقلال و حیات ما را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و روسای عشایر استان ایلام، گفت: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی در منطقه دارد. جمهوری اسلامی در معادلات منطقه و بین المللی نقش اساسی پیدا کرده و این مورد تایید همه است.

رییس‌قوه‌قضاییه خاطر نشان: در تحلیل رسانه‌های منطقه و غربی نیز به تاثیرگذاری ایران در معادلات منطقه و جهان اشاره شده است.چندروز پیش در یکی از نشریات عربستانی نوشته شده بود که باید بپذیریم که امروز جمهوری اسلامی فراتر از مرزها دارای اثر در کشورهای منطقه و عربی است و جمهوری اسلامی قدرت بی بدیلی در منطقه شده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز توانایی نظامی، علمی و فرهنگی ایران بر کسی پوشیده نیست، اظهارکرد: امروز ایران نه از جنبه نظامی بلکه به دعوت سران کشورهای منطقه در آنجا حضور پیدا می‌کند. یعنی جمهوری اسلامی در قلوب نظامیان و سیاسیون عراقی و سوری رسوخ کرده و آنها جمهوری اسلامی را در بحث برخورد با نیروهای اجنبی و داعش ناجی می دانند.

وی از ایران به عنوان یکی از قطب‌های علمی در منطقه یاد کرد و گفت: امروز تعداد مقالات علمی چاپ شده و دستاوردهای علمی آن نشان دهنده پیشرفت ملموس است. سوال این است که این پیشرفت های سیاسی علمی و نظامی از کجا پدیده آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به هجمه‌های صورت گرفته در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن روزها از درون برخی برنامه بیگانگان برای کودتا را پیگیری می‌کردند و از بیرون نیز تحریم‌های متعددی علیه نظام جمهوری اسلامی شد و در نهایت حمله ناجوانمردانه صدام نیز برای درهم شکستن نظام جمهوری اسلامی بود.

آملی لاریجانی ادامه داد: شاید تحلیل اینکه جمهوری اسلامی چگونه با این همه دشمنی و فشارها مقتدرتر از همیشه ایستاده و دشمنان مناطق همه در هراس از او هستند، آسان نباشد. اما هرکس که اندک توجهی به موضوع داشته باشد ، قطعا قبول دارد که یکی از این مولفه‌ها حضور شهدا است.

وی به برجستگی‌های مردم ایلام در دفاع از سرزمین و تقدیم شهدا به انقلاب اشاره کرد وگفت: شهادت یک مفهوم الهی و قرآنی است که هنوز برای ما مجهول است چه برسد برای دنیای سلطه. کشورهای سلطه نمی‌توانند مفهوم شهید و شهادت را درک کنند. دستاوردهایی که جمهوری اسلامی به دست آورده است به برکت خون شهدا است.

رییس قوه‌قضاییه با بیان اینکه شهادت خیلی عمیق تر از کشته شدن در راه سرزمین است، اظهار کرد:‌ در آیات متعددی به مساله شهادت اشاره و موضوع شهادت را به فوزعظیم ربط داده شده است. به این معنا که انسان به مقامی برسد که خداوند از او راضی باشد و انسان نیز از خداوند راضی باشد.

  آملی لاریجانی گفت:‌ شهادت مقام عجیب معنوی است. گذشت از امیال و قدم در راه حق نهادن مقوله معنوی و جدا از جنگیدن صرف است. این مقوله بنیان نظام جمهوری اسلامی بود که در منطقه و جهان پرتوافکنی میکند و قلوب عده‌ای را در جنوب لبنان به محور ایران می کشد و بچه‌های حزب الله حزب الله پروانه وار دور رهبری انقلاب می چرخاند. این در حالی است که نه فشاری در کار است و نه نیروی نظامی بلکه آنها با قلوب خود به این سمت آمده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم به خانواده شهدا و ایثارگران افتخار می کنند، یادآور شد: شهدا آنچه در آیات و روایات در مورد عبور از امیال و گذشت از خواسته‌ها مطرح شده را در عالم خارج نشان دادند و با این کار نظام و انقلاب را بیمه کردند. خون شهید دائم در حال جوشش است و شاهدیم که خون یک مدافع حرم چه غوغایی به پا می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم حفظ فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه تاکید کرد و افزود:‌ متاسفانه عده‌ای در مقام کمرنگ کردن شهادت در جامعه درآمده بودند و تلاش می کردند این فرهنگ شهادت و ایثار را بی بها و کمرنگ کنند که نتوانستند نخواهند توانست و ما نیز باید هوشیار باشیم تا این مقولات معنوی و عرفانی را از دست ندهیم.

رییس‌قوه‌قضاییه در پایان با بیان اینکه شهادت امنیت، استقلال و حیات ما را تضمین می‌کند، تصریح کرد: تا می‌توانیم باید فرهنگ شهادت را زنده نگهداریم و یکی از راه‌های آن پاسداشت و تکریم خانواده شهدا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز