خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

صدور جواز پایان کار ساختمان منوط به دسترس‌پذیری اماکن برای افراد معلول شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۰۰۰

صدورجواز پایان‌کار ساختمان‌ها منوط به دسترس‌پذیری اماکن مسکونی، اداری، تجاری، درمانی و آموزشی توسط صاحبان ساختمان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص داشت، ماده ۴ این لایحه را نیز به تصویب رساندند.

بنابر مصوبه امروز مجلس در ماده ۴ شهرداری‌ها مکلف هستند صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان‌کار برای تمامی ساختمان‌ها، اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را با رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن درباره دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری مشروط کنند.

همچنین بنابر تبصره این ماده شهرداران و روسای نظام مهندسی، مسئول اجرا و نظارت بر حسن اجرای این ماده بوده و متخلفان از این قانون حسب مورد به مجازات تعزیری، جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت ۱۳۹۲، انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام یا محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز