خبرگزاری کار ایران

یادداشت تقدیر از دیپلماسی عراقچی

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۹۰۸

محمود دلفانی با تقدیر از عراقچی با اشاره به سخنرانی وی در یکی از معتبرترین موسسه‌های پژوهشی روابط بین‌الملل گفت: عراقچی با حفظ مواضع اصولی سیاست خارجی ایران بدون بازی با کلمات و ابهام در سخن شفاف و با نمونه های تاریخی و سیاسی مواردی را روشن کرد.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آشنا یادداشتی منتشر کرد که در آن محمود دلفانی با تقدیر از عراقچی معان حقوقی وزارت خارجه در کانال تلگرامی خود نوشته بود:

خسته نباشید آقای عراقچی

امروز آقای عباس عراقچی در یکی از معتبر ترین موسسه های پژوهشی روابط بین الملل IFRI و در کنار یکی از برجسته ترین تحلیل گران روابط بین الملل وعلوم سیاسی آقای Thierry de Montbrial سخنرانی کرد. جایی که آقای روحانی در سفرش به پاریس در آنجا سخنرانی کرد. صحبت‌های عراقچی بسیار سنجیده و اصولی بود. او بسیار خوب تفاوت یک سخنرانی برای برجسته‌ترین کارشناسان روابط بین الملل در خارج از ایران با یک سخنرانی یا یک مصاحبه در ایران را می‌فهمد. نکته‌ایی که کمتر در پاریس از یک شخصیت ایرانی دیده ام. وی همچنان در جلسه پرسش و پاسخ سنجیده پاسخ گفت و با حفظ مواضع اصولی سیاست خارجی ایران بدون بازی با کلمات و ابهام در سخن شفاف و با نمونه های تاریخی و سیاسی مواردی را روشن کرد. از همه این ها گذشته برای یک مورد به آقای عراقچی باید دست مریزاد گفت برای پاسخ به  Thierry de Montbrial که در پایان جلسه اشاره به «حافظه سیاسی» و گفته‌های محمود احمدی نژاد در نابودی اسراییل داشت. عراقچی گفت حافظه سیاسی برای همه است ما هم فروش هواپیماها و موشک‌های پیشرفته شما به صدام حسین را فراموش نکرده‌ایم. ما هم حافظه سیاسی و تاریخ داریم. ولی باید به آینده نظر داشت و به روابطی گسترده تر در حوزه های گوناگون چشم داشت ( نقل به مضمون). عراقچی می‌دانست از چه و برای چه کسانی و با چه هدفی دارد صحبت می‌کند یا پاسخ می‌دهد. هم در مورد عربستان هم در مورد برجام و هم در مورد خاورمیانه، روسیه و .... مسلط ظاهر شد. جایی که باید دیپلمات بود جایی که باید معاون وزیر خارجه و جایی که باید در کسوت یک کارشناس روابط بین الملل ظاهر شد. متاسفانه فرصت نشد شخصا این مطالب را به ایشان بگویم چون خبرنگاران دورش را گرفته بودند و وقت من تنگ.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز