خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

ارائه طرح پارلمان اصلاحات به سید محمد خاتمی/ اگر به حزب بها ندهیم، باز هم پوپولیسم در کشور ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۰۱

نماینده مردم تهران با اشاره به طرح پارلمان اصلاح‌طلبان گفت: هیئت رئیسه و رئیس این پارلمان موقت است. هفته پیش خدمت سید محمد خاتمی هم این طرح را مطرح کردیم و موافق بودند.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در هفتمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار با بیان این که سختی‌های برگزاری کنگره یک حزب گفت: برگزاری یک کنگره، کار آسانی نیست. این جلسات نشانه دموکراتیک بودن فعالیت‌های سیاسی است. امروزه از آموزه‌های دینی، سخنان امام (ره) و رهبری، قانون اساسی، تجربیات کشورهای پیشرفته و خیلی از این موارد که جایگاه حزب را مشخص می‌کند باید گذر کنیم و یک مرحله باید جلوتر برویم. وقت خودمان را طلف نکنیم و به اصل کار بپردازیم.

وی با اشاره به  آخرین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با آیت‌الله هاشمی اظهار داشت: خدمت آقای هاشمی از عدم شکل‌گیری تحزب در ایران بویژه در انتخابات گله کردیم. ایشان گفتند می‌دانم شرایط تحزب خوب نیست، اما این بار هم از آقای روحانی حمایت کنیم و بعد از انتخابات می‌نشینیم در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم. البته قضا و قدر الهی این طور شد که ایشان به انتخابات بعدی نرسیدند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: مسئله این است که چرا زمامداران ما تن به تحزب نمی‌دهند؟ در قانون اساسی آمده است که احزاب آزادند فعالیت کنند. ما معتقدیم ۱۴۰۴ کشور اول منطقه و دهم جهان می‌شویم، که من به عنوان نماینده شک دارم به این چشم‌انداز برسیم، اما به هر حال برای رسیدن به این جایگاه باید کشور را حزبی اداره کنیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر این موضوع که نمی‌شود عده‌ای پیش از انتخابات عکسشان را با ما بگیرند و حرف چپ بزنند و بعد راهنمای راست بزنند، گفت: اگر امروز به صورت سیستماتیک در کشور فساد وجود دارد، به علت عدم وجود حزب است.

وی تاکید کرد: بارها گفته‌ایم دموکراتیک بودن حزب امکان ندارد. به جز شش خاندان عربی منطقه بقیه کشورها حزبی پیش می‌رود. اگر حزبی پیش نرویم یک روزی محمود آقا موجی ایجاد می‌کند و هشت سال کشور را از بین می‌برد. اگر به حزب بها ندهیم باز یک پوپولیسم جدید در کشور ایجاد می‌شود. انقدر قوه قضاییه خوب عمل کرده است که احمدی‌نژاد الان شاکی هم هست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: من فکر نمی‌کنم ترامپ دیوانه باشد، خودش را به دیوانگی زده است. در روز میلاد پیامبر پایتخت رژیم صهیونیستی را قدس می‌خواند. اگر می‌خواهیم این وضع در منطقه نباشد باید به تحزب توجه کنیم.

وی افزود: طرحی تحت عنوان پارلمان اصلاحات را مطرح کرده‌ایم تا اشخاص توانمند و با سابقه اصلاح‌طلبی بتوانند وارد شوند. در این صورت ۴۰۰۰ نفر از درون احزاب می‌توانند حضور فعال داشته باشند. می‌خواهیم شورای هماهنگی مجری این طرح شود. حتی امیدواریم کاندیدای ریاست جمهوری هم از این طریق به مردم معرفی شود.

کواکبیان ادامه: اگر اصلاح‌طلبان پای کار نیایند یعنی مشارکت کاهش پیدا می‌کند. در این صورت اصولگراها سر کار می‌آیند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل ما اصولگراها نیستند بلکه عدم حضور مردم در انتخابات مشکل است. یادمان نرود که احمدی‌نژاد حاصل شورای دوم است که با دو درصد رای شورای شهر سر کار آمد.

وی با اشاره به طرح پارلمان اصلاح‌طلبان گفت: هیئت رئیسه و رئیس این پارلمان موقت است. هفته پیش خدمت سید محمد خاتمی هم این طرح را مطرح کردیم و موافق بودند. قانون خانه احزاب هم باید اصلاح شود و برایش تلاش می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم این موارد را اصلاح کنیم.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تلاش خود بنده در بودجه نود و شش چهار میلیارد تومان یارانه برای احزاب در نظر گرفته‌ایم. همه کشورها این بودجه را برای احزاب دارند. برای بودجه نود و هفت هم پنج میلیارد و چهارصد میلیون در نظر گرفته شده است که از آقای نوبخت می‌خواهیم این بودجه را زودتر به احزاب تخصیص دهند تا به توسعه سیاسی توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز