خبرگزاری کار ایران

حسین کمالی:

دچار عقب‌افتادگی شدیم/ نفی تحزب توسط روسای جمهور مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۹۴۱

رئیس دوره‌ای خانه احزاب تاکید کرد: دچار عقب‌افتادگی شدیم که عامل اساسی آن خودِ ما هستیم و برای توسعه‌یافتگی باید از یک مرحله به مرحله دیگر برویم و روابط خود را با جهان مدیریت کنیم و تخاصم را کاهش دهیم و نوعی رفاقت را با ملت‌ها برقرار کنیم تا به آن توسعه‌ای که نیاز داریم برسیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین کمالی صبح امروز در دومین کنگره حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران با اشاره به بحث تحزب در کشور گفت: هیچ‌گاه یک انتخابات براساس برنامه نداشته‌ایم تا بر آن اساس سیاست‌هایی که اعلام می‌کنیم و از مردم رای کسب کرده‌ایم را عملی کنیم و همیشه فردی یا سیاستی یا روشی را معرفی می‌کنیم اما برنامه‌ای که معطوف به توسعه شود ارائه نشده است.

مردم منتظر تحقق برنامه‌های ما هستند

وی با اشاره به دو انتخابات اخیر مجلس و شورای شهر اظهار داشت: در دو انتخابات اخیر مجلس و شورای شهر برنامه داریم و به مردم گفتیم اگر انتخاب شدیم این اهداف را در زمینه سیاست، اقتصاد و فرهنگ دنبال خواهیم کرد اما اکنون دو سال از مجلس شورای اسلامی گذشته و آنهایی که به وعده‌های ما رای دادند، منتظر محقق شدن آنها هستند.

دبیرکل حزب اسلامی کار ایران افزود: همچنین در شورای شهر هم برنامه‌هایی را اعلام کردیم و اخباری که از درون مجموعه می‌رسد این است که در حال کار کردن هستند اما براساس برنامه‌ریزی‌ای که اعلام کردیم نیست.

توسعه انسانی به معنای حق انتخاب است 

کمالی با تاکید بر اینکه باید نسبت به همه مسائل جامعه اهمیت قائل باشیم، تصریح کرد: کار شهرداری صرفا بزک کردن و زیبایی نیست و وظایف بیشتری دارد که باید وضعیت آب و هوا رسیدگی شود. اصولا سیستمی که برای آب‌رسانی در آب شرب داریم در دنیا اینگونه استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه وقتی از توسعه انسانی صحبت می‌کنیم به معنای حق انتخاب است، خاطرنشان کرد: توسعه انسانی یعنی حق داشته باشیم که در زمینه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و فیلدهای مختلف انتخاب کنیم.

نفی تحزب توسط روسای جمهور مطلوب نیست

رئیس دوره‌ای خانه احزاب با بیان اینکه باید برای توسعه انسانی برنامه‌ریزی‌های دقیق داشته باشیم، ابراز داشت: کسانی که برای اقتصاد پایه‌ریزی می‌کنند آیا برنامه‌ای برای پیشرفت‌های دنیا در زمینه صنعت و دیگر مسائل تدابیری اندیشیده‌اند که تا ۲۰ سال دیگر ما از این پیشرفت‌ها عقب نمانیم؟

کمالی با اشاره به حزب‌گرایی در کشور بیان کرد: ‌کمتر رئیس‌جمهوری را از اول انقلاب تاکنون دیده‌ام که زمان انتخابات از احزاب کمک نگیرد و بعد از آن نگوید که حزبی نیست و فراجناحی عمل می‌کند. درست است که رئیس‌جمهور باید خود را در خدمت همه گروه‌های جامعه بداند اما اینکه اصل مطلب را نفی کند مطلوب نیست.

برنامه‌ها باید با یکدیگر رقابت کنند/ رقابت برنامه‌های احزاب منجر به توسعه می‌شود

وی اضافه کرد: احزاب اگر برنامه داشته باشند به سمت رقابت می‌روند که منجر به توسعه می‌شود و به تخریب یکدیگر نمی‌پردازند و باید احزاب از شرایط کنونی عبور کنند و از روش‌های پیشین فاصله بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه باید برنامه ارائه شود و براساس آن در جامعه حرکت کنیم، یادآور شد: هر حرکت سیاسی فاقد برنامه‌ریزی نمی‌تواند نتیجه مثبت در جامعه داشته باشد و برنامه‌ها باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

دچار عقب‌افتادگی شدیم/ عامل عقب‌افتادگی خودمان هستیم

کمالی ادامه داد: دچار عقب‌افتادگی شدیم که عامل اساسی آن خودِ ما هستیم و برای توسعه‌یافتگی باید از یک مرحله به مرحله دیگر برویم و روابط خود را با جهان مدیریت کنیم و تخاصم را کاهش دهیم و نوعی رفاقت را با ملت‌ها برقرار کنیم تا به آن توسعه‌ای که نیاز داریم برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز