خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جمع خبرنگاران:

نرخ سود قانونی سپرده‌گذاران موسسات مالی ۱۵ درصد است/ مردم به نرخ بالای سود برخی موسسات توجه نکنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۳۷۲

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: اثر موسسات مالی که اختلال ایجاد می‌کردند این است که الان نرخ رشد در نظام بین بانکی تا ۱۸ درصد پایین آمده در آمار سپرده بانکی ۲۱درصد افزایش یافته است و باعت شده بانک‌ها تسهیلات برای تولید را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد نهاوندیان در پایان جلسه هیات دولت در خصوص آخرین تصمیمات در حوزه بازگردان سپرده سرمایه‌گذاران موسسات مالی منحل شده گفت: دو هفته قبل عرض کردم کمیته منتخب سران قوا تصمیماتی گرفته که برای تایید خدمت روسای قوا فرستاده شده است. الحمدالله این کار در همان روزهای اول شروع و انجام شد.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور تاکید کرد: اطلاعیه‌هایی در خصوص این موسسات صادر شد تصمیماتی گرفته و جدول زمانی مشخص شد و نهایتا پرداخت آغاز شد. نگرانی که بیش از ۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان را درگیر کرده بود، قابل درک است. با تصمیم گرفته شده بانک مرکزی به میدان آمد چون زمان می‌برد که دارایی این موسسات نقد شود.

وی افزود: به سپرده سرمایه‌گذاران سود قانونی که ۱۵ درصد است، تعلق می‌گیرد. افرادی که تا ۱۰۰ میلیون تومان سپرده دارند، شامل پرداخت می‌شوند البته آنهایی که سپرده آنها بیش از ۱۰۰ میلیون است تا ۱۰۰میلیون دریافت می‌کنند بقیه بدهی با نقد کردن دارایی پرداخت می‌شود.

نهاوندیان تشریح کرد: خوشبختانه این مساله مدیریت شد. البته عبرت آموخته شد که اگر مردم قصد سرمایه‌گذاری دارند به نرخ بالای سود توجه نکنند. اثر این موسسات که اختلال ایجاد می‌کردند الان نرخ رشد در نظام بین بانکی تا ۱۸ درصد پایین آمده و آمار سپرده بانکی ۲۱ درصد افزایش یافته است و باعت شده بانک‌ها تسهیلات برای تولید را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز