خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار محمد محقق:

خطر نفوذ آمریکا متوجه ملت افغانستان است

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۵۸۹

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ضروری دانستن وحدت شیعیان و اهل سنت در افغانستان، آن را بر هم زننده توطئه‌های دشمنان اسلام علیه مردم مسلمان و مظلوم این کشور توصیف کرد و گفت: یکی از خطرات مهم که متوجه ملت افغانستان است، خطر نفوذ آمریکاست که باید نسبت به آن هوشیار بود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار محمد محقق ، معاون رئیس اجرایی افغانستان و رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با اشاره به روابط و پیوندهای ایران و افغانستان، ملت افغانستان را ملتی با فرهنگ و در عین حال مظلوم توصیف کرد که در ادوار مختلف شهدای بسیاری را در راه اسلام تقدیم کرده است.

هاشمی شاهرودی با یادآوری مجاهدت‌های مسلمانان افغانستان و مشارکت آنان در نابودی پایگاه‌های تروریستی داعش و دفاع از حرم آل الله گفت: شایسته است از مجاهدت ها و ایثار برادران افغان در مبارزه با تروریست‌های تکفیری قدردانی کنیم و امیدواریم که با هوشیاری دولت و ملت افغانستان، دسیسه‌های دشمنان اسلام برای اقدامات تروریستی در داخل این کشور ناکام بماند.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه این دیدار نسبت به خطرات نفوذ آمریکا در صفوف ملت های مسلمان هشدار داد و افزود: یکی از خطرات مهم که متوجه ملت افغانستان است، خطر نفوذ آمریکاست که باید نسبت به آن هوشیار بود ؛ چرا که آمریکا می خواهد نقشه های شوم و تفرقه افکنانه خود را در جوامع اسلامی نظیر عراق و افغانستان به اجرا در آورد.

وی همچنین وحدت شیعیان و اهل سنت در افغانستان را امری ضروری خواند و آن را بر هم زننده توطئه های دشمنان اسلام علیه مردم مسلمان و مظلوم این کشور توصیف کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بر لزوم گسترش همکاری های اقتصادی میان تجار ایرانی و بازرگانان افغانستان تاکید کرد و گفت: همزبانی و مرزهای مشترک دو کشور در حمایت ایران از رشد و توسعه امور اقتصادی و فرهنگی افغانستان نقشی بارز دارد.

هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود، به زمینه های مشترک فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از چهره‌های درخشان علوم دینی و ادبی از سرزمینی برخاسته اند که قلمرو کنونی افغانستان شناخته می شود و میراث ارزشمند تمدن اسلامی و زبان فارسی به شمار می آیند.

در این دیدار، محمد محقق، معاون رییس اجرایی افغانستان با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: دولت و مردم افغانستان، قدردان حمایت های رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران هستند و دست دوستی برداران ایرانی را به گرمی می فشارند.

وی افزود: مردم افغانستان در ماه های اخیر، خطر اقدامات تروریستی داعش را در درون شهرهای خود احساس کردند که در پی آن دولت افغانستان طرح حمایت از امنیت مساجد و خیزش مردمی علیه اقدامات تروریستی را دنبال کرد.

محمد محقق گفت: داعش نقشه های شومی برای آشوب و خونریزی در افغانستان داشت که به لطف خدا، پایگاه های آنها در عراق و سوریه نابود شد.

رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با اشاره به این که وحدت شیعه و سنی در افغانستان، توفیقات خوبی داشته است، اظهار امیدواری کرد که هوشیاری دولت و ملت افغانستان به ناکامی و شکست کامل توطئه های آمریکا در این کشور بینجامد.

معاون رییس اجرایی افغانستان همچنین به همکاری کمیسیون های مشترک برای توسعه روابط بین دو کشور اشاره و گزارشی از روند اجرایی شدن توافقات در حوزه آب و حمل و نقل به عنوان اولویت همکاری ها ی مذکور به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز