خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی مشترک فرماندهان نیروی زمینی ارتش و سپاه مطرح شد

پاکپور: ارتش در کمک به زلزله‌زدگان مقتدرانه عمل کرد/ حیدری: سپاه با هوشمندی به ۱۹۰۰ روستای زلزله‌زده امدادرسانی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۴۹۲

در نشست مشترک فرماندهان نیروی زمینی ارتش و سپاه اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امداد رسانی به زلزله زدگان منطقه غرب کشور تشریح شد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اقدامات ضربتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: ما از همان دقایق اول زلزله با امیر سرتیپ حیدری ارتباط تلفنی داشتیم و در به صورت دو طرفه درباره زلزله گفت‌وگو می‌کردیم. بنده به اقدامات برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی زمینی ارتش آگاه هستم.

ارتش از همه امکانات خود برای کمک به زلزله‌زدگان استفاده کردند

وی افزود: مهم این است که در دقایق اولیه اتفاق فرمانده نیروی زمینی ارتش در صحنه حضوری مقتدرانه داشتند و همچنان به حرکت پرتلاششان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ادامه می‌دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: قریب به یک هفته از زلزله می‌گذرد و امیر حیدری همچون یک سرباز برای کمک به زلزله‌زدگان در سرپل ذهاب برای امدادرسانی و کمک به مجروحان و مصدومان حضور دارند.

پاکپور با بیان ابعاد خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران از همه امکانات و ادوات مهندسی خود برای کمک به زلزله‌زدگان استفاده کردند.

ارتش در امنیت شهر محل زلزله نقش مهمی را ایفا کرد

وی افزود: ارتش در امنیت شهر محل زلزله نقش مهمی را ایفا کرد. مجموعا ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله‌زدگان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از افراد قابل و با فهم نیروهای مسلح است، تصریح کرد: فرماندهان عزیز ارتش از برادران عزیز، فهیم و کاردان و متخصصی هستند و وقتی این عزیزان پای کار باشند، مسیر رو به پیشرفت خواهد بود.

پاکپور با بیان اینکه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در کمک به زلزله‌زدگان ایفا کرد، خاطرنشان کرد: ارتش با همه تجهیزات خود برای کمک به زلزله‌زدگان وارد مناطق زلزله‌زده شد و بعد از چند روز با اقدامات ارتش و سپاه شاهد یک آرامش در مناطق زلزله‌زده هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی به صورت مشترک بین ارتش و سپاه در مناطق زلزله‌زده صورت خواهد گرفت؟ ابراز داشت: ما همه کارهایمان مشترک است و ما و ارتش نداریم. در بحث زلزله کار مشترک بین نیروهای مسلح انجام شده است و امدادرسانی به زلزله‌زدگان به صورت مشترک با مسئولیت نیروی زمینی ارتش و نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود.

نیروی زمینی سپاه به ۱۹۰۰ روستا با هوشمندی امدادرسانی کرده است

در ادامه این گفت‌وگو، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات نیروی زمینی سپاه در کمک به زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور بیان کرد: ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند و این ریشه در شعور و اتحاد ما نظامی‌ها دارد. من و سردار پاکپور یک روح در دو جسم هستیم و این نشاندهنده اتحاد و همدلی ارتش و سپاه است.

وی تاکید کرد: سایر فرماندهان ما هم این عقیده را دارند که ارتش و سپاه یک لشکر الهی و متحد هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه حجم و خسارت زلزله سنگین بوده است؛ یادآور شد: حجم این زلزله ۱۹۰۰ روستا را تحت تاثیر قرار داده و نیروی زمینی سپاه و برادر عزیزم سردار پاکپور به ۱۹۰۰ روستا با هوشمندی و تدبیر امدادرسانی کرده است. نیروی زمینی سپاه کمک کرده تا در ۱۹۰۰ روستا جان مردم عزیزمان را نجات دهد و زمینه اسکان موقت را برای زلزله‌زدگان در روستا فراهم کند.

اقدامات نیروی زمینی سپاه در کمک به زلزله‌زدگان در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است

پاکپور تاکید کرد: اقدامات نیروی زمینی سپاه در کمک به زلزله‌زدگان در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است؛ به این دلیل که نیروی زمینی سپاه توانسته در ۱۹۰۰ نقطه با قدرت و سرعت امدادرسانی را انجام دهد.

وی با اشاره به رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح برای کمک به زلزله‌زدگان عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در نیروی مسلحی خدمت می‌کنیم که رهبری مدیر، مدبر و دانشمند در راس کار قرار دارد و با تدبیر ایشان ما به سرعت خود را برای کمک به زلزله‌زدگان به منطقه رساندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز