خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه:

کسانی که توان دارند، خانه‌سازی را در مناطق زلزله‌زده برعهده بگیرند/ می‌خواهند لبنان و منطقه را متشنج کنند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۹۱۱

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: کسانی که توان دارند، خانه‌سازی را در مناطق زلزله‌زده برعهده بگیرند و کارهای بزرگی چون مسکن‌سازی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه گفت: حادثه‌ای رخ داد که ملت و کشور را عزدار کرد ولی آنها که رفتند با غفران ذنوب رفتند. اینها اجر و مزد خاصی دارند و ان‌شاالله خدا به بازماندگان صبر عطا کند و به اندازه آن صبر پاداش و اجرا بدهد.

اگر کسی به گرفتاری‌های مسلمانان اهمیت ندهد، از مسلمانان نیست

وی با اشاره به وظیفه مردم اظهار داشت: من از تمام ملت ایران که برای زلزله‌زدگان کمک کردند، تشکر می‌کنم. از دولت، نهادها، تشکیلات‌ و شهرداری و کسان دیگر که کمک کردند، تشکر می‌کنم. جای شکر و قدردانی است که ملت ایران اینقدر مهربان و علاقه‌مند است. هر انسانی که فطرت بیداری دارد چنین است. مخصوصاً کشور ما که ایمان، محبت و ایثار خود را همواره نشان داده‌اند. اگر کسی به گرفتاری‌های مسلمانان اهمیت ندهد، از مسلمانان نیست.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری ادامه دارد: کسانی که توان دارند، خانه‌سازی را در مناطق زلزله‌زده برعهده بگیرند و کارهای بزرگی چون مسکن‌سازی کنند اما گاهی در این فضای لطیف و پرجاذبه کمک و خدمت و حماسه حمایت از ضعیف، صدای کثیفی از حلقوم یک انسان شریری در گوشه‌ای بلند می‌شود و می‌گوید کمک به زلزله‌زدگان ایران نکنید.

عربستان برای کشورهای اسلامی طرح و نقشه دارد

امامی کاشانی یادآور شد: این صدای ضعیفی که به وجود آمده است، نشان می‌دهد در دنیایی که زندگی کنیم که به‌جای تشویق به کمک، این اشرار این گونه حرف می‌زند. این بدبختی دنیا است که رئیس‌جمهور آمریکا این گونه لجن‌وار صحبت کند و دولتی که بگوید من حامی حرمین شریفین هستم اینگونه حرف بزند و از اسرائیل درخواست حمله به کشورها را کند و در حالی که اینچنین در یمن و سوریه دست به جنایت‌های بزرگی زده و اخیراً نیز برای کشورهای اسلامی نقشه‌هایی طراحی کرده است و اینها بدبخت هستند که خیال می‌کنند می‌توانند منظومه شمسی را در دست بگیرند.

وی اضافه کرد: به تمام عزیزان زلزله‌زده استغفار و علو مقام تقاضا می‌کنیم و برای مجروحان شفا و برای بازماندگان اجر و ثواب و پاداش الهی در دنیا و اخرت مسالت داریم.

می‌خواهند لبنان و منطقه را متشنج کنند

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به وضعیت سعد حریری تصریح کرد: این بساط نشان می‌دهد دشمن چقدر برای کشورهی اسلامی طراحی کرده و نقشه می‌کشد. می‌خواهند لبنان و منطقه را متشنج کنند ولی ملت و طوائف لبنان بیدار هستند. از آنها به ویژه سیدحسن نصرالله تشکر می‌کنم که گفت وقتی سعد حریری به لبنان برگردد، همه از او استقبال می‌کنند و این گونه توطئه‌های آل‌سعود و آمریکا را خنثی کردند.

دشمنان می‌خواهد مسلمانان به جاهلیت برگردند

امامی کاشانی با بیان اینکه اتحاد و وحدت مردم لبنان یک یادگار بزرگ و با ارزش است که باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان باید وحدت و انسجام را در برابر این توطئه‌ها پیدا کنند. دشمنان می‌خواهد مسلمانان به جاهلیت برگردند. انسجام و اتحاد در کشورهای اسلامی وظیفه است. همه باید باهم باشند. مردم نیز باید از دولت‌های پست و عقب‌افتاده‌ای مانند حکومت آل‌سعود جدا شوند و از آن اعلام برائت کنند. وحدت و انسجام در داخل کشور نیز وظیفه ماست. دشمن معلوم است. امریکا و صیهونیست‌ها معلوم است. وحدت و انسجام را باید حفظ کرد.

وی افزود: در کشور ما ولایت فقیه محور است و سنگ آسیابی است که آسیاب بر دور آن می‌چرخد و این ایثار و فداکاری و شهامت و شجاعت و لبیک یاحسین و زینب‌ها دشمن را عقب می‌زند و مأیوس و خانه‌نشین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز