خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران:

حقی از کسی نباید در فرآیند رسیدگی تضییع نشود/ تاکید بر رعایت حقوق متهم در فرایند دادرسی

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۵۷۰

رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر رعایت حقوق افراد در فرایند دادرسی تاکید کرد: می‌طلبد با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی، احترام به حقوق شهروندی و حساسیت نسبت به نقض آن حتی در خصوص فرد متهم یا مجرم، با قاطعیت و اهتمام کامل ادامه یابد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در یکصد و سیزدهمین نشست هیات نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه آل‌الله و تجلیل از حماسه باشکوه پیاده روی زائران حسینی(ع) به سمت کربلای معلی گفت: تلاش هیات، به دور از هرگونه تبلیغات و صرفا بر مبنای اعتقادات دینی و بر حسب مقررات قانونی مصوب با انجام بازرسی‌های مستمر و برنامه‌ریزی شده از مجموعه‌های قضایی و انتظامی و زندان‌ها برای رصد کردن موارد هر چند نادر نقض حقوق شهروندی در طول فرآیند دادرسی، قابل تقدیر است.

وی افزود: می‌طلبد که با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی، این امر همچنان با محوریت احترام به حقوق شهروندی و حساسیت نسبت به نقض آن حتی در خصوص فرد متهم یا مجرم، با قاطعیت و اهتمام کامل ادامه یابد و اساسا باید تلاش کرد تا در فرآیند رسیدگی حقی از کسی تضییع نشود.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در جهت موفقیت هر چه بیشتر برای نیل به اهداف مقدس فوق لازم است اعضای هیات به گروه‌های محدودتر تقسیم شوند تا میزان بازرسی‌ها افزایش یابد و از سوی دیگر برای پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از ایجاد رکود در فعالیت‌های روزمره واحدهای قضایی با یک برنامه‌ریزی دقیق و با هماهنگی با سایر گروه‌های بازرسی از سایر بخش‌های درون‌سازمانی با حفظ حریم قانونی همزمان اقدام لازم معمول شود.

در این جلسه تعدادی از گزارشات تنظیمی از ناحیه دبیر هیات مطرح شد که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد و در پایان نشست صادق‌پور مدیرکل بازرسی استان به عنوان عضو جدید هیأت معارفه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز