خبرگزاری کار ایران

قشقاوی:

بهترین راه دیپلماسی، گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۹۷۵

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به این که گردشگری صنعت سوم بعد از نفت و گاز و صنایع هیدروکربن و خودروسازی است، تاکید کرد: بهترین راه دیپلماسی، گردشگری است چراکه نشاندهنده پیشرفت و وجود امنیت و سلامت کشورهاست.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی در همایش روسای بیمارستان‌های دارای واحد پذیرش بیماران بین‌الملل با موضوع گردشگری سلامت با تاکید بر اینکه گردشگری باعث انبساط خاطر، ایجاد ترقی در اقتصاد ملی، افزایش تبادل علم و افزایش کسب علم و باعث شناخت سنت کشورها می‌شود، گفت: هرچه میزان گردشگران بیشتر باشد، سطح اقتصاد ملی بیشتر خواهد شد و گردشگری باعث افزایش میزان درآمد و پویایی می‌شود.

معاون وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه گردشگری صنعت سوم بعد از نفت و گاز و صنایع هیدروکربن و خودروسازی است، اظهار داشت: بهترین راه دیپلماسی، گردشگری است چراکه نشاندهنده پیشرفت و و جود امنیت و سلامت کشورها است.

قشقاوی تاکید کرد: باید از درآمد گردشگری، مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه بگذارد و این ردیف بودجه برای ارتقای گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه در کشور سوئد، پنج درصد از جامعه پزشکی موثر در این‌ کشور، ایرانی هستند، تصریح کرد: به طور متوسط در شش میلیون جمعیت ایرانی خارج از کشور پنج درصد پزشک هستند که البته بیشتر آنها دندانپزشک هستند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: از لحاظ پیشرفت در حوزه پزشکی تفاوت چندانی با کشورهای پیشرفته نداریم فقط شاید در تجهیزات مدرن کمی با آنها متفاوت باشیم.

قشقاوی با اشاره به اینکه کشور هند سال گذشته یک و نیم میلیون گردشگر سلامت داشته است، خاطرنشان کرد: باید شرکت فعال‌تری در همایش‌های پزشکی خارج از کشور داشته باشیم و باید بخش بین‌المللی علوم پزشکی را تقویت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز