خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر روس:

نمی‌توانیم ایران را نادیده بگیریم / میان تهران و مسکو بی‌اعتمادی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۴۶

یک تحلیلگر و کارشناس روس معتقد است تحلیل‌هایی که درباره روابط ایران و روسیه ارائه می‌شود به علت عدم اعتمادی که میان دو کشور وجود دارد، صادقانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ولادیمیر ساژین» تحلیلگر و کارشناس روزنامه گازاتای روسیه با حضور در میز تخصصی بخش بین‌الملل بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص روابط ایران و روسیه و نقش رسانه‌ها در این زمینه پرداخت.

وی در این باره گفت: روابط ایران و روسیه در چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلفی چون سیاسی، اقتصادی و به ویژه گردشگری بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه استراتژی گسترش روابط دوجانبه از سوی تهران و مسکو مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، گفت: ایران و روسیه در زمینه‌های بسیاری چون دریای خزر و سوریه با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته و هیچ برنامه مشترکی در این باره ندارند.

وی افزود: تنها وجه مشترک در سیاست‌های ایران و روسیه، موضع این دو کشور در قبال غرب است که البته کافی نیست.

وی با بیان اینکه در نگاه مشترک ضد غربی ایران و روسیه نکات جدیدی وجود دارد، تاکید کرد: ایران پس از تحریم‌ها همچنان چشم امیدش به غرب و اتحادیه اروپاست.

این تحلیلگر روس گفت: ایران نقش سیاسی و نظامی مهمی در خاورمیانه و منطقه دارد و پس از توافق هسته‌ای به مرکز سیاست و سرمایه‌گذاری جهان تبدیل شده است و به همین خاطر روسیه نمی‌تواند کشوری که آینده سیاسی و اقتصادی خوبی دارد را نادیده بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه اعتمادی میان تهران و مسکو وجود ندارد، تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار درست مبتنی بر واقعیت این اعتماد را میان ایران و روسیه ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز