خبرگزاری کار ایران

مجلس پس از رفع ایرادات شورای نگهبان؛

مجلس لایحه الحاق ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۲۵

نمایندگان مجلس پس از رفع ایراد شورای نگهبان، لایحه موافقتنامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز پس از رفع ایراد شورای نگهبان، لایحه موافقتنامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را به تصویب رساندند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۴۹ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر لایحه موافقت‌نامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را تصویب کردند.

در ماده واحده این لایحه پس از رفع ایراد شورای نگهبان آمده که به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود که موافقتنامه نیس درباره طبقه‌بندی بین‌المللی کالاها و خدمات برای اهداف ثبت علائم، مشتمل بر ۱۴ ماده و موافقتنامه لوکارنو درباره ایجاد طبقه‌بندی بین‌المللی برای ایجاد طرح‌های صنعتی مشتمل بر ۱۵ ماده به شرح پیوست ملحق شود و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقتنامه‌ها تودیع کند.

همچنین بنابر تبصره یک ماده واحده این لایحه دولت موظف است کلیه اصلاحیه های موضوع ماده ۸ موافقتنامه نیس و ماده ۸ موافقتنامه لوکارنو را در مهلت مناسب و پیش از انقضاء مهلت‌های مورد نظر در موارد یاد شده طبق اصل هفتاد و هفتم (۷۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای الامی اعلام نماید. چنانچه مجلس شورای اسلامی اصلاحیه ها را تصویب نکند، دولت موظف است مراتب عدم پذیرش اصلاحیه را ظرف مهلت مقرر در موافقتنامه‌های یاد شده به امین اسناد اعلام کند.

به موجب تبصره ۲ ماده واحده این لایحه رعایت اصل هفتاد و هفتم (۷۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه بازنگری در اجرای ماده (۱۱) موافقتنامه نیس و ماده (۱۱) موافقتنامه لوکارنو الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز