خبرگزاری کار ایران

در کانال تلگرامی صورت گرفت؛

واکنش بعیدی‌نژاد نسبت به سخنان مقام‌های امریکایی در مورد باقی ماندن در برجام

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۴۲

سفیر ایران در لندن به اظهارات وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و سفیر و نماینده امریکا در سازمان ملل نسبت به باقی ماندن ایالات متحده در برجام واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت:‏ هنوز دو روز از اظهارات ترامپ نسبت به سیاست این کشور پیرامون برجام نمی‌گذرد که تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی موضع دولت آمریکا را در خصوص وضعیت برجام روشن‌تر کرده است. وی که در مصاحبه با سی‌ان‌ان شرکت کرده بود، امروز اعلام کرد که ما در برجام می‌مانیم و همانطور که ژنرال ماتیس تاکید کرده است قصد نداریم از کنگره بخواهیم که به وضع و برگرداندن تحریم‌هایی که نتیجه آن پایان یکجانبه برجام خواهد بود مبادرت نماید. من هم خودم با این سیاست موافق هستم و هم ترامپ با این سیاست موافق است.

عضو تیم مذاکره‌کننده‌ای هسته‌ای افزود: وی تاکید کرد که آمریکا بررسی خواهد کرد که چگونه می‌توانیم در برجام بمانیم و سپس با دوستان و متحدین خود تلاش کنیم که نقیصه‌ها و ضعف‌های آن را رفع کنیم. ما کاملا اجرای برجام را دنبال خواهیم کرد و بعد به اتخاذ اقدامات لازم برای رفع ضعف‌های برجام مبادرت خواهیم کرد. وی گفت توافق بر سر اختلافات می‌تواند در قالب توافق دیگری (و نه از طریق مذاکره مجدد و تغییر برجام) صورت گیرد.

وی یادآور شد: در همین حال بنا به گزارش خبرگزاری رویترز نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز که از طراحان اصلی استراتژی ترامپ در خصوص ایجاد مانع بر سر راه تایید پایبندی ایران به برجام بوده است، امروز در صحبت دیگری اعلام کرده است که آمریکا در موقعیت فعلی به عضویت خود در برجام ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز