خبرگزاری کار ایران

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام:

امروز با خطر تحریف تاریخ انقلاب روبه‌رو هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۴۷

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام تاکید کرد: ضرورت بازگویی حقیقت وقایع و تاریخ انقلاب به نسل جدید و آینده کشور است و این مسئولیت بسیار مهمی است. خطر انقطاع نسلی، خطر جدی‌ای است.

به گزارش ایلنا، حمید انصاری در جلسه ستاد برگزاری چهلمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت: فلسفه برگزاری همایش در چهلمین سالگرد حاج آقا مصطفی این است که ما امسال در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و همان گونه که ارتحال ایشان در سال ۵۶ پیش درآمد پیروزی انقلاب در سال ۵۷ بود، چهلمین سالگرد شهادت ایشان هم باید متصل به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد. بنابراین یک مسئله، ضرورت بازگویی حقیقت وقایع و تاریخ انقلاب به نسل جدید و آینده کشور است و این مسئولیت بسیار مهمی است. خطر انقطاع نسلی، خطر جدی‌ای است.

وی تاکید کرد: مسئله دیگری که این ضرورت را گوشزد می‌کند بحث واگویی وارونه حقایق تاریخ انقلاب از سوی تحریف‌گران است. می‌دانید یکی از مواردی که نهضت امام و ملت ایران را تحریف می‌کنند بحث هویت و مبدا پیدایش آن است. مکرراً روایت‌های مختلف تحریف‌گونه‌ای با نام‌ها و جریانات مختلف مطرح می‌شود و سعی بر آن است که مبدأ انقلاب را به آنها مرتبط کنند در حالی که آنها یا نقشی نداشته‌اند یا نقش حاشیه‌ای داشته‌اند. در حالی که چیزی که در متن حیات ملت ایران در دو دهه منتهی به پیروزی انقلاب روی داد با محوریت روحانیت و نیروهای روشنفکر متعهد همگام با روحانیت و رهبری حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد بود و این یک واقعیت است که مبداء تاریخ انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۴۲ و اوج‌گیری نهضت در سال ۵۶ با نقش آفرینی و یاد و نام حاج آقا مصطفی خمینی گره خورده است.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام افزود: قیام ۱۵ خرداد در قم پس از دستگیری حضرت امام با محوریت حاج آقا مصطفی که در پیشاپیش جمعیت معترض به دستگیری حضرت امام حرکت کرد، صورت گرفت لذا ایشان نقش بی‌بدیلی در قیام ۱۵ خرداد داشتند. اوج‌گیری نهضت در سال ۵۶ هم هیچ ربطی به جریان‌ها و کانون‌های دیگر ندارد بلکه شهادت حاج آقا مصطفی و تجلیل بی‌سابقه ملت ایران و پیامدهای انتشار مقاله توهین‌آمیز رژیم شاه که به قیام ۱۷ و ۱۹ دی در قم و چهلم‌های متوالی پس از آن بود که راه را بر خیزش عمومی ملت ایران و پیروزی انقلاب هموار کرد. بنابراین حق بزرگی را ایشان بر گردن همه انقلابیون، ملت ایران و پیروان امام دارند لذا همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند تجلیل و گرامیداشت نام و اندیشه ایشان گرامیداشت انقلاب اسلامی است.

انصاری اضافه کرد: گذشته از این مسائل، جایگاه والای علمی ایشان به عنوان یک عالم و مجتهد بزرگ از شاگردان برجسته حضرت امام قابل توجه است. مقام علمی ایشان به عنوان یک فقیه و فیلسوف و مفسر قرآن و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی ایشان بدان حد بود که نه تنها در بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری بلکه در بیان بسیاری از علما و مراجع تقلید وقت و کنونی، وی را امید آینده ایران و حوزه‌های علمیه می‌شناختند بنابراین بازگویی زوایایی از حیات طیبه علمی و سیاسی ایشان خصوصا برای نسل جوان در حوزه‌های علمیه و جامعه به عنوان الگویی از مجتهدان زمان‌اندیش در طراز مکتب سیاسی و اجتهادی حضرت امام خمینی یک نیاز مبرم است که امیدواریم در مناسبت بزرگداشت چهلمین سال شهادت ایشان در کنار تجلیل از زحمات و خدماتی که در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشته‌‌اند به این مسائل هم پرداخته شود.

وی تاکید کرد: به سهم خویش از ستاد بزرگداشت حضرت امام و همکاران‌مان در موسسه که درصدد برگزاری همایش عمومی و بزرگداشت این رخداد بس موثر در تاریخ انقلاب اسلامی هستند و همچنین از مسئولان محترم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و اعضای فرهیخته کمیته علمی و ستاد کنگره علمی‌ای که برگزاری آن را در آبان ماه تدارک دیده‌اند، تشکر می‌کنم.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام یادآور شد: امیدواریم این تلاش‌ها در حد وسع پاسخی باشد به نیازهای فکری و فرهنگی جامعه در مسیر تداوم انقلاب اسلامی و ادای دینی باشد نسبت به خدمات این شهید فقیه و مجاهد. بدون تردید این عالم پاکباخته مصداق این کریمه مبارکه است که: و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثمّ یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز