خبرگزاری کار ایران

در پی توافق فعال شدن ٢٤ ساعته مرزهای سه‌گانه ایران و ترکیه؛

طاهریان‌فرد از مرز بازرگان - گولبولاغ بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۷۵

در پی سفر رجب طیب اردوغان به تهران و توافق روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه مبنی بر فعال شدن ٢٤ ساعته مرزهای سه‌گانه دو کشور، سفیر ایران از مرز بازرگان - گولبولاغ بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در ترکیه در این بازدید ضمن گفت‌وگو با مقامات ذیصلاح از روند فعالیت، مشکلات و موانع و الزامات مرتبط با مرز بازرگان و اهمیت توسعه و تجهیز بخش‌های اداری، خدماتی و زیرساختی دروازه مرزی این منطقه مهم ارتباطی میان دو کشور کسب اطلاع کرد.

توسعه لاین‌های عبور و مرور، افزایش امکانات بخش‌های اداری و انتظامی، توسعه توقفگاه‌های خودرو و کامیون، توسعه لاین‌های عبور و مرور، جاده مرزی و محوطه‌سازی برای امور گمرک و ترخیص، ارتقای تجهیزات فنی کنترل بار، توسعه نیروی انسانی در بخش‌های مختلف، ایجاد ساختارهای خدماتی جهت اسکان، پذیرایی موقت و استراحتگاه مسافر و پرسنل، ایجاد امکانات پشتیبانی، بهداشتی و بهداری - اورژانس از جمله ملزومات اولیه و ضروری توسعه و تجهیز منطقه گمرک و دروازه مرزی بازرگان محسوب می‌شود.

سفیر ایران در بازدید از مرز گولبولاغ در مقابل دروازه مرزی بازرگان گفت: این نقطه مرزی در ترکیه از امکانات و تجهیزات نسبتا مناسبی برخوردار است و با تجهیز بخش‌های مختلف ظرفیت خوبی برای پذیرش مراجعین، ترخیص کالا و مسافر دارد. از این جهت توسعه و تجهیز نقطه مقابل این دروازه در ایران از هر جهت بسیار مهم و ضروری است.

طاهریان‌فرد با اشاره به تاکید روسای جمهوری در چهارمین نشست شورای عالی راهبردی دو کشور و پس از آن در نشست مشترک مطبوعاتی در مورد توسعه ظرفیت و فعالیت مرزهای سه‌گانه دو کشور به شکل ۲۴ ساعته اظهار داشت:  براساس این دستور امیدواریم مقامات گمرک، استانداری، نیروی انتظامی و مرزبانی و دیگر وزارتخانه‌ها و ارگان‌های  ذیربط هرچه سریع‌تر با اختصاص بودجه و امکانات لازم زمینه توسعه و تجهیز فوری دروازه‌های مرزی، زیرساخت‌ها و مسیر و جاده‌های حمل و نقل بار و مسافر منتهی به سمت مرزهای ایران به ترکیه خصوصا در دروازه مرزی بازرگان را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز