خبرگزاری کار ایران

دیدار مدیرکل آفریقای وزارت خارجه با معاون نخست‌وزیر، قائم مقام وزیر تجارت و رئیس اتاق نفت و معادن اوگاندا

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۴۶۸

مدیرکل آفریقای وزارت خارجه در دومین روز سفر به اوگاندا با معاون نخست‌وزیر، قائم مقام وزیر تجارت، صنعت و تعاون و رئیس اتاق نفت و معادن این کشور جداگانه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات‌ها راه‌های توسعه روابط اقتصادی، تجاری و نیز همکاری‌های بانکی دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

موسی علی، معاون نخست‌وزیر اوگاندا با اشاره به سفر اخیر خود به تهران جهت شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری‌ها به‌خصوص در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، کشاورزی و دامداری اعلام کرد. 

جولیوس اونن، قائم مقام وزارت تجارت و صنعت اوگاندا نیز بر آمادگی دولت این کشور برای ایجاد تسهیلات لازم جهت حضور تجار و صنعتگران ایرانی در اوگاندا تاکید و از تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در این کشور استقبال کرد. 

علی کاروهانگا، رئیس اتاق معادن و نفت اوگاندا در دیدار با مدیرکل آفریقای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر خود به کشورمان اظهار داشت: من بسیار تحت تاثیر واقعیت‌ها و پیشرفت‌های شگرف و حیرت‌انگیز ایران در بخش‌های مختلف، اقتصادی و صنعتی و علمی و همچنین مشارکت بالای زنان توانمند در امور روزمره اجتماعی و آزادی‌های فردی و اجتماعی و بیش از همه اخلاق و رفتار و میهمان‌‌نوازی و احترام مردم ایران به یک شهروند آفریقایی قرار گرفتم.

وی افزود: متاسفانه رسانه‌های بیگانه دنیای سرمایه‌داری، واقعیات ایران و آفریقا را به صورت مغرضانه تحریف کرده و برخلاف واقع به مخاطب معرفی می کنند.

رئیس اتاق معادن و نفت اوگاندا با اشاره به بازدید از توانمندی‌های بنیاد مستضعفان و مذاکره با مقامات این بنیاد، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری طرفین، همکاری‌های دو کشور وارد فاز جدید عملیاتی در راستای منافع دو کشور شود.

مهدی آقاجعفری، مدیرکل آفریقای وزارت خارجه امروز همچنین از بخش‌های مختلف مرکز درمانی ایران - اوگاندا در کامپالا بازدید کرد. این مرکز مجهز و تخصصی درمانی با ظرفیت ٥٠ تختخواب  که به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده، قرار است بزودی با حضور مقامات دو کشور رسماً افتتاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز